Business Internaţional

Philips, prea masculin, prea olandez si prea imbatranit, vrea si se schimbe

08.04.2003, 00:00 17

Philips, cea mai mare companie europeana de produse electronice de larg consum si-a anuntat recent intentia de a-si modifica imaginea de corporatie"olandeza, de varsta medie, predominant masculina", prin dublarea numarului de femei din top-management, in urmatorii patru-cinci ani.
Cu ocazia intalnirii actionarilor conducerea de la Philips s-a angajat sa creasca reprezentarea feminina din grupul executiv de 780 de persoane, de la 4% in prezent la cel putin 10%. "Recunoastem ca la nivel de companie Philips este prea masculin, prea olandez si prea imbatranit, si nu ne place asta", a spus Arthur van der Poel, membrul din management board-ul de la Philips care a avut ideea acestei initiative. Referindu-se la acest obiectiv ca fiind unul ambitios, van der Poel a mai adaugat ca "pentru noi este o schimbare importanta si de aceea am vrut sa facem o declaratie publica in acest sens".
Compania olandeza mai intentioneaza sa promoveze mai multi angajati din birourile locale din Asia la nivelul de senior management, dar nu a formulat un obiectiv ferm. In prezent 6% din directorii executivi de la Philips provin din regiunea Asia-Pacific, o cifra "nesatisfacatoare", conform declaratiilor companiei.
Reprezentarea slaba a partii feminine la nivel de top-management in cazul marilor companii olandeze este un aspect care ingrijoreaza cercurile politice si liderii de opinie din comunitatea de afaceri.
ING, grupul de servicii financiare care face pare dintr-o retea de corporatii care descurajeaza practicile de promovare discriminatorii, a afirmat anul trecut ca numai 14% din cele mai mari 500 de companii din lume au macar o femeie in consiliul executiv sau de supraveghere.
Van der Poel a declarat ca philips va face tot posibilul pentu a-si atinge obiectivul exprimat in primul sau raport de sustenabilitate, si va acorda mai multa atentie talentului demonstrat de angajatii sai. De asemenea Philips va angaja mai multe femei in pozitii de senior management si o parte din bonusurile acordate managerilor vor fi stabilite in functie de modul in care stiu sa promoveze femeile in departamentele si echipele pe care le coordoneaza.
"Vrem sa ne amelioram performantele de marketing", a mai spus van der Poel. "Femeile au antene mai lungi si este important pentru noi sa intelegem mai bine semnalele de afaceri care vin din mediul extern."
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO