Business Internaţional

Pernod Ricard ramane pe alcoolice

15.12.2005, 20:46 11

Pernod Ricard Va profita de pe urma cresterii semnificative inregistrate de cafenelele americane in fata marilor branduri din sectorul de fast-food, precum McDonald''s sau Burger King.

Grupul francez Pernod Ricard tocmai si-a vandut linia de fast-food-uri, inclusiv lantul de cafenele Dunkin'' Donuts, unui consortiu format din trei fonduri private de investitii pentru suma de 2,43 mld. dolari

(2 mld. euro), relateaza Financial Times.

Compania franceza a renuntat, astfel, la o mult contestata licitatie, prin intermediul careia intentiona cu ceva timp in urma sa cedeze principalul concurent al lantului Starbucks, conform analistilor de pe piata. Si aceasta deoarece un grup format din Bain Group, Carlyle Group si Thomas H. Lee Partners a acceptat sa cumpere linia de fast-food-uri. Aceasta linie include lantul de gelaterii Baskin Robbins si sandwich-shop-urile Togo. Noii proprietari au declarat ca nu vor renunta la vechiul management al liniei respective de fast-food-uri.

Pernod, al doilea producator de bauturi alcoolice din lume, in functie de vanzari, dupa Diageo, si proprietar al Chivas Scotch, Beefeater si marcii de sampanie Mumm, a achizitionat cele trei linii, de fast-food-uri, gelaterii, respectiv sandwich-shop-uri, o data cu preluarea rivalului sau britanic, Allied Domecq, de la inceputul acestui an.

Reprezentantii companiei franceze au declarat, la acea vreme, ca intentioneaza sa vanda lantul de fast-food-uri si sa investeasca profitul obtinut in promovarea brandurilor sale proprii de bauturi spirtoase si vinuri.

Dunkin'' Donuts, Baskin Robbins si Togo''s au inregistrat vanzari de 4,8 mld. dolari (4 mld. euro) anul trecut. 75% din valoarea totala a acestor vanzari a fost realizata de numai de Dunkin'' Donuts. Specialistii spun ca afacerea poate fi chiar dezvoltata.

Activitatea Dunkin'' Donuts, cu sediul in Canton, Massachusetts, s-a dezvoltat semnificativ din momentul in care managementul acesteia a fost schimbat de catre Allied Domecq, in urma cu cativa ani. Lantul a folosit profitul semnificativ al cafenelelor pentru a finanta o campanie puternica de promovare, prin intermediul careia urma sa devina principalul competitor al Starbucks din SUA.

alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO