Business Internaţional

Pernod Ricard ofera 10,7 mld. euro pentru Allied

22.04.2005, 21:07 17

A treia cea mai mare companie de bauturi alcoolice din lume, Pernod Ricard, si Fortune Brands au lansat o oferta publica de cumparare in valoare de 14 miliarde de dolari (10,7 mld. euro) pentru Allied Domecq, scrie Bloomberg.

Achizitia producatorului de rom Malibu este cea mai importanta tranzactie realizata pe aceasta piata din 1997 si pana astazi. La data amintita, principalul rival al Pernod Ricard, Diageo, lua nastere intr-un mod asemanator, prin fuziunea intre Grand Metropolitan Plc si Guinness Plc., estimata la 40 de miliarde de dolari (30,6 mld. euro).

Decizia de cumparare a grupului Allied Domecq, detinator al marcilor Ballantine''s si Beefeater, a fost luata cu scopul de a reduce avansul fata de liderul piatei, Diageo.

Pernod si Diageo si-au unit fortele in anul 2001 pentru a cumpara Seagram Co. Colaborarea, care a propulsat Pernod pe locul trei mondial in topul industriei de profil, a fost curand intrerupta. "Dupa Seagram, acesta este un nou pas in vederea extinderii pentru a acoperi mai bine piata si pentru a detine marci importante din aproape toate categoriile de bauturi alcoolice", a declarat presedintele Pernod, Patrick Ricard.

Pernod, producator al Glenlivet, si Fortune Brands, detinatorul brand-ului Jim Bean, vor imparti intre ei marcile achizitionate de la Allied Domecq. Ei cauta astfel sa sporeasca numarul contractelor pe piata americana de bauturi alcoolice . Ei spera, de asemenea, ca numarul vanzarilor sa creasca dupa finalizarea tranzactiei.

Oferta facuta publica de Pernod a evaluat fiecare actiune a Allied la 6,7 lire sterline (9,3 euro). Compania franceza a oferit pentru o actiune 5,45 de lire sterline in numerar si o actiune a companiei franceze nou-create la fiecare 63 de actiuni Allied.

Oficialii companiei franceze au mentionat faptul ca vor contracta un credit de aproximativ 9 miliarde de euro de la un grup de banci, printre care JP Morgan si Morgan Stanley, conform Mediafax.

Pernod planuieste sa pastreze majoritatea marcilor Allied. Celelalte, inclusiv Sauza tequila, Courvoisier si Canadian Club, vor fi vandute si vor aduce companiei franceze aproximativ 2,8 miliarde de lire sterline (4,1 mld. euro).

Allied Domecq a anuntat un profit de 199 de milioane de lire sterline (292 mil. euro) pentru prima jumatate a anului fiscal, in crestere fata de cele 194 de milioane de lire (284,75 mil. euro) obtinute in aceeasi perioada a anului trecut. Acest rezultat depaseste asteptarile analistilor consultati de Bloomberg, care estimau un profit de 184 de milioane de lire sterline (270 mil. euro).

Vanzarile companiei franceze au sporit, anul trecut, cu 7,8% in America de Nord, o crestere mare in comparatie cu cea de 0,4% inregistrata in Franta, sau cu cresterea de 2,5% de pe piata europeana.

Dar Pernod are nevoie de Allied pentru a detine controlul pe piata americana de bauturi alcoolice, cea mai importanta piata din acest domeniu la momentul de fata, sustin analistii. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO