Business Internaţional

Pernod pregateste o oferta pentru Allied

18.04.2005, 18:01 12

Pernod Ricard, companie franceza producatoare de bauturi alcoolice, va anunta o oferta initiala pentru Allied Domecq, din Marea Britanie, scrie Financial Times.

Francezii vor face publica valoarea ofertei pana joi, ziua in care Allied isi face publice rezultatele provizorii.

Nogocierile privind suma inaintata de Pernod pentru Allied sunt inca in defasurare, existand zvonuri potrivit carora producatorul britanic doreste cel putin 650 de pence (9,5 eurocenti) per actiune, suma preferata fiind intre 670 si 675 pence (9,8 - 9,9 euro). Actiunile Allied au crescut cu 19% fata de cotatia de la inceputul lunii, pana la suma de 640 pence (9,3 euro) pentru o actiune.

Solutia pentru a se ajunge la incheierea cu succes a afacerii este de a evita ca tranzactia sa implice monopolizarea vreunei piete a bauturilor. Combinate, Pernod si Allied au sute de marci de bauturi la nivel mondial.

Pentru a se feri de situatia monopolului, Pernod a atras in afacere si producatorul american Fortune Brands.

Fortune este producatorul whisky-ului Jim Beam si se pare ca va primi marcile pe care Pernod nu le poate lua pentru a se pastra departe de incidenta legislatiei europene si americane privind monopolul. Pentru aceasta, Pernod va renunta la marca de coniac produsa de Allied, Courvoisier.

Cum Pernod detine si marca de co-niac Martell, achizitia Allied i-ar aduce 60% din piata coniacului din Marea Britanie, ceea ce incalca legea referitoare la libera concurenta.

Potrivit legislatiei americane, nici o companie nu are voie sa aiba mai mult de 35 de procente dintr-o singura piata, iar analistii prevad o viitoare abordare asemanatoare din partea legilor europene. Unii experti prevad faptul ca Pernod ar putea fi cercetata cu privire la marca Beefeater, ginul produs de Allied, deoarece compania franceza este al doilea jucator pe piata internationala a ginului. Se pare insa ca Pernod nu vrea sa renunte la Beefeater.

Compania franceza a inregistrat o crestere a profitului de 5,1% pentru 2004, la o cifra de afaceri globala de 3,57 miliarde de dolari (2,78 miliarde de euro).

Pietele cele mai profitabile au fost cea americana si cea asiatica.

Pe piata romaneasca, Pernod detine un portofoliu de 14 produse, printre care brandul de whisky Chivas Regal, whisky irlandez Seagrams Gin, rom Havana Club, coniac Martell, bitter Amaro Ramazzotti, vodka Wyborowa si recent lansata marca de vin Dubbonet.

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO