Business Internaţional

Partidul laburist acuză un mare lanţ de supermarketuri că muşcă din afacerile micilor retaileri oferind gratis cafele şi ziare

Partidul laburist acuză un mare lanţ de supermarketuri...

Autor: Daniela Stoican

02.03.2014, 20:14 1071

Partidul de opoziţie laburist din Marea Britanie acuză lanţul de supermarketuri Waitrose că fură din afacerile micilor retaileri, dându-le clienţilor un milion de cafele şi de ziare gratis pe săptămână prin intermediul cardului de fidelizare myWaitrose, scrie The Financial Times.

Clienţii posesori ai unui card myWaitrose au dreptul la câte un ceai sau la câte o cafea gratis pe zi chiar dacă nu cumpără nimic din magazin. Ei mai primesc şi câte un exemplar gratis dintr-unul din cotidienele de calitate în cazul în care cheltuiesc mai mult de 5 lire sterline.

În cel mai recent atac al său împotriva marilor companii, Partidul Laburist arată că programul de fidelizare  a clienţilor are un efect „foarte sever” asupra cafenelelor de mici dimensiuni şi asupra chioşcurilor de ziare.

Andy Sawford, ministrul comunităţilor din guvernul din umbră al opoziţiei, a făcut un apel insistent către toţi parlamentarii din toate partidele să îi scrie directorului general al Waitrose, Mark Price, pentru a-i spune că „firma sa acţionează într-un mod care va  contribui la distrugerea retailului britanic”.

Price consideră afirmaţia Partidului Laburist „o prostie” şi spune că Salford „se înşeală, iar spusele lui arată că nu înţelege modul cum progresează lumea şi că afacerile trebuie să se dezvolte alături de clienţii lor”, afirmă Price.

Waitrose estimează că dă gratis un milion de ceşti de cafea şi un milion de ziare pe săptămână către cei 5,6 milioane de clienţi ai săi.

Un proprietar de chioşc a spus că vânzările de ziare au scăzut cu o treime de când s-a deschis un magazin Waitrose în apropiere în octombrie. „Din ziua în care s-a deschis, am început să simţim presiunea”, spune el.

Şeful Waitrose respinge criticile, spunând că tirajele ziarelor din Marea Britanie au crescut în 2013, parţial datorită faptului că Waitrose dă ziare gratis. El adaugă că mulţi alţi retaileri – cafenele, hoteluri sau garaje procedează la fel.

Politicianul laburist spune în schimb că programul de fidelizare al Waitrose e diferit pentru că oferă gratis produse pe care chioşcarii şi cafenelele independente le vând.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO