Business Internaţional

Operatorul TGV-urilor franceze luptă prin oferte low-cost cu serviciile de ridesharing

Operatorul TGV-urilor franceze luptă prin oferte...

Autor: CătăIina Apostoiu

23.06.2015, 00:00 1050

Compania naţională de transport feroviar de călători a Franţei, SNCF, îşi multiplică iniţiativele pentru refacerea profitabilităţii trenurilor sale de mare viteză, afectată de creşterea taxelor şi de concurenţa tot mai puternică venită din partea serviciilor de ridesharing cum este BlaBlaCar, foarte populare în rândul tinerilor, scrie Les Echos. Pentru această vară, compania lansează TGVpop (200 de trenuri cu preţuri reduse cu rezervare în ultimul minut), o ofertă menită să-i atragă pe tineri. Ofertele nu vor reuşi însă să îmbunătăţească rezultatele financiare ale companiei pe acest an din cauza deprecierii activelor, care s-ar putea ridica la câteva zeci de milioane de euro. Compania încearcă să amortizeze impactul negativ pe care-l va avea deschiderea de noi linii de mare viteză în 2017, în special a liniei Tours-Bordeaux. Nu este pentru prima dată când trenurile de mare viteză înregistrează rezultate în scădere: în 2013, SNCF a operat o depreciere de 1,4 miliarde de euro a valorii parcului său TGV. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO