Business Internaţional

Noul presedinte readuce Alfa Romeo pe linia de plutire

22.06.2005, 16:33 14

Alfa Romeo, divizia de masini sport a companiei Fiat, este relansata de presedintele executiv, Karl Heinz Kalbfell, care previzioneaza dublarea vanzarilor pana la 300.000-400.000 de unitati in urmatorii cinci ani, arata Financial Times.

Revenirea companiei Alfa Romeo va necesita insa o ameliorare a retelei de dealeri si de furnizori de componente, pentru a remedia doua dintre cele mai persistente critici ale clientilor: problemele de fiabilitate si serviciile slabe ale dealerilor.

Pana anul acesta, Kalbfell a fost presedintele executiv al Rolls-Royce, divizia de masini de lux a companiei BMW. De asemenea, Kalbfell a lucrat timp de doua decenii in cadrul BMW, unde a ocupat numeroase posturi de conducere.

Noul presedinte a ales Munchen, orasul unde se afla sediul BMW, ca punct de lansare a noii limuzine, modelul 159, care va fi disponibila in septembrie. Strategia lui Kalbfell va readuce Alfa Romeo pe piata nord-americana, de unde a fost absenta in ultimele decenii.

Daca noile metode vor avea efect, Alfa Romeo va comercializa mai multe masini decat a reusit vreodata in istoria sa. Vanzarile au atins un record de 250.000 in anii ''80, dar apoi au scazut la 170.000, pentru ca noile programe nu au fost capabile sa sustina regenerarea unuia dintre cele mai vechi si mai faimoase branduri de masini din lume. Vanzarile Alfa Romeo sunt mai mici de o cincime din cele ale companiei BMW.

Kalbfell a spus ca dealerii care nu sunt capabili sau nu vor sa-si ridice standardele vor fi concediati. Furnizorii de componente pentru viitoarele modele vor suferi schimbari radicale, iar multi dintre ei vor avea sediul in afara Italiei.

Kalfbell a recunoscut ca Alfa Romeo a intampinat o concurenta puternica. "Este normal sa ne facem aparitia la Munchen. Lansarea modelului 159 va fi o deschidere pentru viitor", a spus presedintele executiv al companiei.

Alfa Romeo spera sa vanda 100.000 de unitati din ultimul model, care va fi urmat de o varietate mai larga de vehicule, de la masinile sport obisnuite la coupÂ?-uri si masini deca-potabile.

Compania s-a concentrat prea mult pe piata interna, de aceea exista si potential de crestere internationala, mai ales in SUA. "Oricine care demonstreaza ca este capabil sa serveasca piata din SUA are un avantaj si pe celelalte piete. Dar este important ca acest lucru sa fie facut exemplar. Trebuie sa fim siguri ca suntem pregatiti. Nu vreau sa intram pe piata din SUA si apoi sa ne intoarcem peste cinci ani", a adaugat Kalbfell.

Dealerii companiei Alfa Romeo au fost convocati de Kalfbell saptamana viitoare la Munchen, pentru a prezenta modalitatea prin care vor opera in viitor. "Dealerii trebuie sa accepte nevoia de schimbare. Suntem toti in aceeasi barca. Alfa Romeo nu poate sa distribuie produse de calitate, printr-o retea moarta", a mai spus Kalfbell.

Pentru a readuce increderea consumatorilor, la fiecare masina va fi disponibil un pachet pe trei ani, care va cuprinde costuri totale de intretinere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO