Business Internaţional

Nike incearca sa tina pasul cu noile tendinte

28.03.2006, 00:00 50

In industria de profil sunt cunoscuti ca adidasi "low-profile", "fusion" sau "lifestyle", dar in ochii consumatorilor sunt doar niste obiecte trendy, foarte la moda in prezent, scrie Financial Times.

Moda adidasilor cu talpa joasa, impusa de branduri ca Puma, Skechers si adidas, este cea mai puternica tendinta din industria incaltamintei la inceputul acestui an. Iar Nike, cea mai importanta marca in acest domeniu, incepe sa se gandeasca serios sa faca parte din aceasta tendinta. Cu modele mereu la moda, compania Nike, obisnuita mai mereu sa impuna noi tendinte in aceasta industrie, se vede nevoita acum sa se adapteze regulilor impuse de altii.

John Shanley, analist al Susquehanna Financial Group, a spus ca gigantul producator de incaltaminte sport a fost mai mult de doi ani in afara trendului "low-profile". "Ar trebui sa transforme accentele traditionale ale companiei in elemente tehnice", a spus Shanley.

Majoritatea pantofilor cu talpa subtire (low-profile) au forma unor pantofi pentru sportivi, dar in general nu au trasaturile tehnice ale acestora, cum ar fi suportul cu arcuri sau perne de aer. Matthew Serra, directorul executiv al Foot Locker, cel mai mare retailer de pantofi sport, a spus investitorilor Nike ca "nu mai este niciun dubiu in legatura cu faptul ca pantofii cu talpa subtire sunt cei care fac afacerile si mai profitabile".

In Europa, cererea scazuta a pantofilor sport a determinat retailerii sa recurga la numeroase reduceri de pret la produsele vandute.

Kate McShane, analist in cadrul Citigroup, a spus ca Nike a avansat cu oferta sa "lifestyle", dar inca mai are nevoie de timp pentru a prinde din urma concurenta. "Daca Nike incepe sa produca acum modele de pantofi cu talpa subtire are sanse sa mai prinda tendintele actuale", a declarat el.

"Am observat ca avem un real succes in Europa cu pantofii cu talpa subtire, printre care se numara Shox Rival, Sprint Sister si Zoom Blazer. Aceste modele de pantofi sport fac parte dintr-o categorie de produse pe care am lansat-o la nivel international si care s-au vandut foarte bine", a mentionat purtatorul de cuvant al companiei.

In Japonia, Nike a suferit scaderi ale vanzarilor din cauza competitorilor adidas si Asics, care au scos pe piata produse mai ieftine sau mai apreciate de consumatori. Cu toate acestea, in SUA, situatia se schimba. Cererea pentru produse ca Air Jordans, cel mai bine vandut brand in toate timpurile, ramane la un nivel ridicat, in ciuda unei inclinatii a consumatorilor spre produsele la moda. "Din punctul de vedere al competitivitatii, Nike nu a fost niciodata mai puternic in SUA", a declarat Margaret Mager, analist al Goldman Sachs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO