Business Internaţional

Nielsen introduce ratingul pentru reclamele televizate

24.04.2007, 14:57 32

Televiziunile din Statele Unite ale Americii se pregatesc pentru o schimbare importanta in relatia cu agentiile de publicitate, permitandu-le acestora in premiera sa vada daca telespectatorii urmaresc intr-adevar reclamele care aduna anual peste 70 de miliarde de dolari (52,4 mld. euro).
Compania de rating Nielsen Media Research, ale carei masuratori servesc drept punct de reper pentru publicitatea pe suport televizat, va incepe sa emita rapoarte legate de numarul de telespectatori care raman in fata televizoarelor atunci cand o reclama invadeaza unul dintre programele TV sau filmele preferate, scrie cotidianul Financial Times.
"Am primit nenumarate cereri atat din partea cumparatorilor, cat si din partea celor care vand produse publicitare de a avea acces ei insisi la ratinguri si de a nu folosi ratingurile programelor drept cuvant de lege", spune Sara Erichson, director general la Nielsen. "Este o schimbare importanta pentru industrie. Exista o serie de clienti care vor sa actioneze rapid, in timp ce altii sunt mai precauti. Atat de multe miliarde de dolari sunt cheltuite pentru publicitatea televizata incat conteaza foarte mult sa facem schimbarile potrivite", continua Erichson.
Unii dintre cei mai importanti jucatori din industria publicitatii au cerut ani la rand sa aiba acces la ratingurile reclamelor. Cererile acestora au devenit cu atat mai importante cu cat din ce in ce mai multi telespectatori au inceput sa inregistreze programele TV si sa ignore reclamele, in contextul in care feed back-ul din partea publicitatii online este tot mai promitator.
"Tinand cont de evolutia internetului, nu stiu in ce masura publicitatea televizata mai are perspective", spune Andrew Jung, director de publicitate la gigantul Kellogg.
Utilizarea frecventa a decodoarelor care combina semnalul prin cablu cu cel prin satelit face accesul la informatii mult mai usor. Unii directori executivi de televiziune sunt de parere ca masurile adoptate de companiea Nielsen reflecta dorinta acestora de a se asigura ca noii rivali nu vor fuziona pentru a-i detrona dominatia din sectorul ratingurilor.
Compania Nielsen ofera deja informatii detaliate care repartizeaza audienta TV pana la acuratetea secundelor, pe care agentiile de publicitate sau canalele de televiziune le pot analiza pentru a vedea in ce masura o reclama functioneaza intr-un anume interval orar.
Informatiile pe care le va oferi in mai unui public mai numeros vor masura ratingul pentru toate reclamele din cadrul unui program de televiziune, si nu neaparat popularitatea unei reclame in mod individual. O parte din jucatorii din industrie au respins astfel de modificari in ceea ce priveste ratingul, deoarece unele televiziuni ar putea descoperi ca anumite reclame sunt mai putin bune decat altele, iar agentiile de publicitate ar fi nevoite sa recunoasca ca metodele lor nu sunt atat de eficiente pe cat credeau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO