Business Internaţional

Ne invadeaza cardurile de fidelitate viata privata?

23.11.2004, 00:00 19



Cardurile care fidelizeaza clientii au devenit o problema din ce in ce mai sensibila pentru britanici, informeaza BBC News. E timpul, spun ei, pentru a ne intreba in ce masura aceste scheme de fidelizare a clientului, la care oamenii subscriu voluntar, pot abuza de informatiile si datele lor personale.



Cate informatii pot stoca cu adevarat aceste carduri?



Potrivit companiei Loyalty Management UK, care ruleaza cardurile Nectar, cea mai vasta schema de fidelizare din toata tara, cardurile nu sunt nici pe jumatate asa de sinistre precum par, si nu pot fi comparate, asa cum s-a incercat, cu cardurile de identitate lansate de guvern, care contin date biometrice, precum copii scanate ale irisului uman si amprente digitale. (Aceste carti de indentitate vor deveni obligatorii pentru britanci pana in anul 2013. Cardurile nationale de identificare a persoanei vor contine detalii medicale, cazier, si vor fi la dispozitia politiei si a altor autoritati.)



Schema Nectar va colecta pe un card informatii personale mai stricte, in special despre obiceiurile individului in calitate de cumparator. Date personale, ca nume, adresa, sex, adresa de contact, vor fi disponibile doar daca posesorii cardurilor le vor oferi voluntar. Membrii din acest sistem vor putea oferi informatii aditionale, daca vor dori acest lucru. Astfel, componenta familiei sau locul de unde prefera sa isi faca cumparaturile pot ramane confidentiale.



Dupa aceasta, cardurile pot fi folosite pentru a aduna puncte, dar in nici un caz detalii despre natura cumparaturilor efectuate de detinator. Informatiile sunt, in general, stocate intr-o baza de date, dar este interzisa utilizarea lor in scopuri comerciale sau livrarea informatiilor catre alte companii de pe piata.



Pe de alta parte, lanturi de retail ca Sainsbury vor folosi acest sistem pentru a aduna informatii despre preferintele cumparatorilor si pentru a le folosi in dezvoltarea unor noi strategii de marketing.



Din 1998, companiile din Marea Britanie nu mai au voie sa abuzeze de informatiile personale ale clientilor lor, ceea ce a dus la declansarea unui adevarat concurs intre emitentii de carduri de fidelitate.



Simon Davies, director de campanie la Privacy International, spune ca "toate companiile cauta sa sensibilizeze consumatorul la marca pe care o promoveaza". "Fiecare vrea ca oamenii sa faca cumparaturi consistente la supermarketul sau, iar incalcarea granitei vietii persoanale a consumatorului este o greseala. Asta duce sigur la scaderea numarului de vizitatori. Ecuatia este destul de simpla", a conchis Davies.



Climatul supermagazinelor ar trebui sa insufle clientului faptul ca datele sale personale sunt o resursa pretioasa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO