Business Internaţional

Milioane de beri plătite în avans sau gratuite îi aşteaptă pe europeni

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru

08.06.2020, 00:00 627

Foarte ataşaţi de cârciumile şi de berea lor, cehii au comandat în timpul carantinei de acasă cu plata în avans sticle şi halbe de bere la barurile preferate cu gândul că le vor bea acolo când viaţa va reveni la normal. În acest fel, ei au încercat să ajute celebrele puburi cehe. O astfel de atitudine a putut fi observată şi la alte naţiuni. Astfel, s-a ajuns ca până la un milion de beri gratuite sau preplătite să-i aştepte pe consumatorii încă prudenţi.

De la giganţi ca Anheuser-Busch InBev şi până la fabricile mici de familie, producătorii de bere au creat scheme pentru a-i încuraja pe consumatori să cumpere cu anticipaţie băuturi, oferind în unele cazuri recompense în bere gratuită atunci când barurile se vor redeschide, pentru a ţine intact lanţul de consum. AB InBev a lansat prima sa schemă Cafe Courage în Belgia şi de atunci a vândut peste 200.000 de beri Stella Artois, Jupiler şi alte mărci.

De asemenea, a pornit scheme similare pe alte 20 de pieţe din Europa şi din Brazilia până în Hong Kong, strângând astfel peste 6 milioane de dolari pentru puburi, baruri şi restaurante. Numărul doi mondial, Heineken, a calculat numărul de beri vândute prin diversele sale scheme de vouchere la 270.000. Acum, că barurile se deschid, consumatorii au prima şansă de a-şi folosi cupoanele.

Producătorul danez Carlsberg a oferit bere lager în baruri consumatorilor care au cumpărat sticle sau doze din magazine prin schema sa „Adopt a Keg“, „keg“ reprezentând un butoi cu bere. Ideea a fost de a-i atrage pe consumatori cu băuturi gratuite în speranţa că aceştia vor cumpăra mai mult. Şi rar băutorii pasionaţi de bere beau doar o bere, mai ales în ţările cu tradiţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO