Business Internaţional

Metro, afectat de cheltuielile reduse ale consumatorilor

04.05.2006, 00:00 12

Metro, cel mai mare retailer german, a anuntat un declin cu 44% al profitului pe primul trimestru, nivelul scazut al cheltuielilor consumatorilor determinand o crestere a pierderilor hipermarketurilor Real, relateaza Bloomberg.

Profitul net a scazut pana la 6,4 milioane de euro, de la 11,4 milioane de euro cu un an in urma. Vanzarile au crescut cu 4,8% pana la 13,3 miliarde de euro.

Directorul executiv al lantului de magazine, Hans-Joachim Koerber, a alocat sume mai mari pentru marketing in incercarea de a atrage mai multi clienti pentru Real si supermarketurile Extra.

Acestea trebuie sa faca fata retailerilor ce practica discountul, cum ar fi Aldi Group si Lidl. Metro, ce realizeaza aproximativ jumatate din vanzari in Germania, intentioneaza sa faca aceasta divizie profitabila prin reducerea costurilor legate de personal.

Koerber anticipeaza ca segmentul de retail va fi totusi impulsionat in cursul acestui an pe fondul Cupei Mondiale la fotbal si al efectelor asteptatei majorari a taxei pe valoarea adaugata.

Actiunile Metro au scazut ieri cu 98 de centi pana la 43,91 euro. De la inceputul anului, titlurile Metro au crescut cu 9,2%, sporind valoarea de piata a companiei pana la 14,6 miliarde de euro.

Cresterea actiunilor a fost de asemenea generata de optimismul legat de evolutia economiei germane. In aprilie, guvernul zfgerman si-a majorat previziunile referitoare la cresterea economica din acest an pentru a doua oara in patru luni. In acelasi timp, increderea in sectorul afacerilor a crescut surprinzator pana la cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, o dovada in plus ca economia inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere din ultimii sase ani.

Totusi, exista putine indicii legate de faptul ca acest ritm se traduce intr-o crestere a cheltuielilor consumatorilor.

Pierderile operationale ale diviziei Real au crescut pana la 39,5 milioane de euro de la 4,6 milioane cu un an in urma, vanzarile realizate de divizie in Germania scazand cu 8,7%. Koerber spera ca Real sa treaca pe profit in trimestrul al doilea.

Metro se asteapta totusi la o crestere a castigurilor pe actiune cu 8% in acest an. Vanzarile vor creste cu 6%, anticipeaza Metro, pe fondul deschiderii de noi unitati cash& carry in Europa de Est si de magazine Mediat Markt si Saturn in Europa Occidentala.

Grupul german Metro a intrat in Romania in 1996, dezvoltand o retea de magazine tip cash&carry, fiecare unitate de acest fel reprezentand o investitie de aproximativ 15 milioane de euro. Metro a avut vanzari de 1,25 mld. euro anul trecut pe piata romaneasca.

In afara de reteaua cash&carry, Metro mai opereaza pe piata romaneasca lantul de magazine de tip "do-it-yourself" Praktiker. In luna martie, Metro a deschis la Timisoara primul hypermaket Real din Romania si intentioneaza sa continue extinderea pe piata romaneasca, planurile pentru acest an vizand inaugurarea altor sase magazine in orase precum Constanta, Oradea, Sibiu si Bucuresti.

catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO