Business Internaţional

McDonald's renunta la restaurantele din afara SUA

17.12.2003, 00:00 19



McDonald's a anuntat, luni, ca va vinde reteaua de pizzerii Donatos catre fondatorul acesteia, se va retrage dintr-o societate mixta si va limita expansiunea altor marci anexe din afara SUA, urmand sa se axeze pe propria sa marca.



Viitorul "macilor partenere" a fost pus in discutie in acest an. James Cantalupo, directorul executiv al McDonalds, a decis sa se concentreze asupra masurilor destinate cresterii vanzarilor si sa renunte la strategia de extindere pe pietele straine. Planul sau presupune alocarea unor sume mai mari in scopul imbunatatirii calitatii serviciilor si a campaniilor publicitare din cele peste 13.000 de restaurante McDonald's din SUA.



"Vom incepe anul 2004 stiind clar ce trebuie sa facem cu aceste marci", a declarat pentru Financial Times Cantalupo.



Cea mai insemnata retea de restaurante din lume a indicat ca va vinde cele 182 de restaurante Donatos lui Jim Grote, fondatorul acestei marci, in schimbul unei sume neprecizate.



De asemenea, McDonald's a incheiat un acord provizoriu referitor la retragerea sa din Fazoli's Restaurants, o retea italiana la care detine o participatie. Modalitatile retragerii sale nu au fost mentionate.



Dezvoltarea marcilor anexe se va limita, exclusiv pe piata americana, la reteaua de restaurante mexicane Chipotle si la reteaua Boston Market. Grupul va inceta sa dezvolte Boston Market in Canada si Australia, si Donatos in Germania.



James Cantalupo a declarat ca cele doua marci partenere ramase in portofoliu sunt "companii destul de mari pentru a putea opera in mod autonom, avand un important potential de crestere pe termen lung care va aduce beneficii companiei McDonald's".



Desi isi va pastra participatia minoritara la capitalul retelei de distributie de sandwich-uri Pret a Manger, McDonald's va inchide acest tip de fast-food-uri pe piata nipona.



Cu toate aceste vanzari, McDonald's va include in meniurile sale mai multe salate si alte produse in afara de binecunoscutii hamburgeri.



Wall Street se astepta ca grupul din Oak Brook, Illinois, sa dezvaluie planuri de vanzare pentru cateva sau toate marcile, care au inregistrat pierderi de 66,8 milioane de dolari anul trecut. In acelasi timp, marcile partenere au inregistrat o cifra de afceri de numai 1,1 miliarde de dolari, fata de vanzarile totale de 41,5 miliarde ale McDonald's. La sfarsitul lui 2002, compania opera circa 180 de restaurante Donatos, 230 de unitati Chipotle si 660 de restaurante Boston Market.



In prima parte a tranzactiilor derulate la inceputul saptamanii la New York, actiunile McDonald's erau in scadere cu 14 centi, la 25,64 dolari.
anca.stoicescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO