Business Internaţional

MasterCard se lupta cu Visa pentru contractul cu FIFA

07.06.2006, 00:00 11

Calitatea de sponsor principal al campionatelor de fotbal echivaleaza in cazul unei companii de carduri cu o piata de marketing de cateva sute de milioane de fani ai acestui sport.

Lupta dintre MasterCard si Visa pentru drepturile de sponsorizare este atat de acerba incat rivalitatea istorica dintre Brazilia si Argentina pare, prin comparatie, o forma de cordialitate, scrie Financial Times.

MasterCard a fost partenerul oficial al FIFA in ultimii 16 ani si se asteapta sa-si pastreze aceasta pozitie in continuare. In aprilie insa, organismul fotbalistic international i-a inlocuit cu Visa, acordand noului sponsor drepturi globale la toate turneele ce au loc sub egida FIFA, intre 2007-2014.

Nu dupa mult timp, oficialii MasterCard au pornit o actiune in justitie la Curtea de pe langa tribunalul din New York, sustinand ca acordarea acestui contract catre rivali a fost ilicita. Plangerea inaintata de MasterCard contine in cele 22 de pagini cuvinte foarte dure la adresa FIFA si a concurentei. Forul fotbalisitic international este acuzat in mod direct de violarea dreptului la un prim refuz acordat MasterCard, mentionand ca in anii de contract de pana acum compania a platit zeci de milioane de dolari pentru a fi sponsorul principal al Campionatelor Mondiale de Fotbal si pentru a avea prima optiune de prelungire a acestei intelegeri.

Plangerea sustine ca MasterCard ar fi semnat deja un contract de prelungire a drepturilor de sponsorizare si ca daca acordul dintre FIFA si VISA nu este anulat, compania lor va fi privata de un bun deosebit (Campionatul Mondial de Fotbal) si va inregistra pierderi iremediabile, care nu vor putea fi acoperite material, nici macar de despagubiri de ordinul sutelor de milioane de dolari.

Visa, pe de alta parte, nu pare deloc deranjata de situatie. "Este de ajuns sa va spun ca nu vom intra in nici un fel de detalii despre acest lucru decat dupa Campionatul Mondial", a declarat Mike Sherman, purtator de cuvant al Visa. "Nu vrem sa stam in calea celor de la MasterCard", a precizat el.

In comunicatul de presa din 10 aprilie prin care se anunta detronarea MasterCard de la FIFA, oficialii Visa nu s-au putut abtine sa nu inceapa deja procesul de construire a imaginii si de atingere a publicului. "Vom lucra impreuna cu reteaua noastra de 20.000 de institutii financiare partenere pentru a aduce intensitatea fotbalului la sutele de milioane de clienti pe care ii avem la nivel global", a declarat atunci Christopher Rodrigues, directorul executiv si presedintele Visa International.

Miza acestei lupte pe piata cardurilor este o imensa posibilitate de marketing dat fiind numarul mare de fani ai acestui sport. Dincolo de afisarea banerelor cu logoul companiei, MasterCard a fost de asemenea in pozitia de invidiat de a fi singura carte de credit acceptata pentru achizitionarea anticipata a biletelor pentru Campionatul Mondial din Germania.

Compania a castigat sume considerabile din taxele de transfer al banilor suporterilor care au achizitionat circa 3 milioane de bilete, cu preturi cuprinse intre 21 si 600 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO