Business Internaţional

LVMH vrea sa faca din Fendi o marca mondiala

09.01.2003, 00:00 34

Dupa ce a renuntat sa cumpere Gucci, Bernard Arnault si-a indreptat atentia in 1999 catre casa de moda Fendi din care intentioneaza sa faca in urmatorii cinci ani "una dintre primele trei marci italiene", relateaza Le Monde.
Pentru a duce la indeplinire planul, proprietarul LVMH l-a numit lider al companiei pe Giancarlo Di Risio. Acest director in varsta de 46 de ani, care a fost artizanul succesului grupului de textile IT Holding (proprietarul marcii Gianfranco Ferre) stie foarte clar ceea ce vrea sa faca din compania celor cinci surori Fendi.
"Fendi  a luat fiinta in 1925, ceea ce o pozitioneaza, alaturi de Gucci si Bulgari, in renumitul trio al numelor istorice de lux din Italia. Al luxului veritabil: atelierul nostru de la Roma a ramas numarul unu mondial pe piete hainelor de blana pentru dama si realizeaza in medie 200 de modele unice pe an pentru preturi de la 100.000 euro pana la 150.000 de euro", explica Di Risio.
"Marca este deja foarte cunoscuta, dar nu este suficient de raspandita", observa Paola Durante, analist la Merrill Lynch.
Fendi s-a confruntat cu doi ani foarte dificili: in octombrie 1999, cele cinci surori Fendi au vandut 51% din casa lor catre LVMH si Prada. Administrarea casei se afla in responsabilitatea lui Patrizio Bertelli, proprietarul Prada.
Dupa ce colaborarea dintre LVMH si Prada a devenit foarte furtunoasa, Fendi avea dificultati sa-si gaseasca marcile. Casa a raportat in 2001 o pierdere neta de 20 de milioane de euro la o cifra de afaceri de 265 de milioane si a acumulat datorii de 200 de milioane de dolari.
In noiembrie 2001, LVMH a cumparat actiunile Fendi detinute de Prada dupa care in iunlie anul trecut si-a crescut detinerile la 67%.
Numit in functie in februarie 2002, Di Risio si-a inceput activitatea prin a redefini raporturile cu familia fondatoare. "Liniile strategice au fost stabilite de comun acord", declara noul lider LVMH din Italia.
El a inceput apoi reorganizarea casei Fendi. A redus din licente: "Nu le-am pastrat decat pe acelea pentru care avem intr-adevar nevoie de specialisti. Detinem acum controlul total asupra productiei de imbracaminte si incaltaminte, care este realizata de Rossimoda, care face parte din LVMH", a spus Di Rosi.
Restructurarea s-a tradus prin 54 de concedieri (din cele 1.200 de locuri de munca la nivel mondial) si este la final. "Pe parcursul ultimelor opt luni, am fost absorbiti de reorganizare, insa vom relua curand activitatea centrelor din Statele Unite si mai ales din Japonia", precizeaza Di Risio.
Cat despre previziunile financiare pentru anul in curs, Di Risio se arata optimist, dar ii lasa pe analisti sa dea cifre. Durante de la Merrill Lynch prevede pentru Fendi o cifra de afaceri de 311 milioane de euro in 2003, cu un profit de exploatare de 10 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO