Business Internaţional

LVMH numara banii castigati din lux

16.09.2004, 00:00 16



Grupul LVMH, producator de bunuri de lux, a raportat miercuri profituri nete mai mari cu 49%, in ciuda evolutiei defavorizante a cursului de schimb al dolarului, informeaza Financial Times.



Grupul a anuntat un profit de 396 mil. euro fata de 265 mil. euro, adica o crestere de 24% fata de anul trecut. Analistii anchetati de Bloomberg, estimasera un profit de 339 mil. euro. Vanzarile in lunile iulie si august, s-au amplificat in acelasi ritm ca si in primele sase luni, cand au crescut cu 14%.



Bernard Arnault, presedintele si directorul general al companiei, a declarat ca vanzarile puternice din aceasta vara, sustinute de o revigorare a turismului european, lansarile de noi produse planificate si ritmul de crestere de pe pietele emergente, vor face ca profitul operational total in anul 2004 sa se situeze mult deasupra celui obtinut in 2003.



LVMH s-a concentrat anul acesta asupra imbunatatirii marjelor profitului operational si a valorii actiunilor prin aplicarea unui program de reducere a costurilor pe primul semestru al acestui an.



Totusi, profitul operational in cel mai important sector de afaceri al grupului, casele de moda si confectiile din piele, care include brandurile Vuitton, Fendi si Donna Karan, a fost aplatizat de impactul slabirii dolarului. Daca nu luam in considerare influenta cursului de schimb, ritmul de crestere al afacerii a fost de doua cifre. Performanta din acest domeniu de activitate a fost "putin mai buna", spune Scilla Huang Sun, ce administreaza un fond de bunuri de lux la Clariden Bank din Zurich. Clariden gestioneaza echivalentul a 26 mld. de dolari, incluzand si actiuni LVMH.



Profitul operational din afacerea cu vinuri si bauturi spirtoase s-a majorat cu 4 mil. euro, ajungand la 335 mil., ritmul de crestere al vanzarilor fiind domolit de o cadere datorata tot evolutiei dolarului.



LVMH, care produce si renumita sampanie Dom Perignon si valizele Fendi, a eliminat pierderile de la operatorii sai turistici si unitatile sale de retail de bijuterii si a avut o crestere in afacerea sa de 74 de mld. euro cu produse de lux. Ingrijorarile cu privire la restrangerea cheltuielilor de consum din SUA din lunile urmatoare si lipsa unei majorari a castigurilor la cea mai importanta divizie a companiei au provocat o depreciere de 2,5% a actiunilor firmei la Paris.



In prima jumatate a anului trecut, afacerea cu ceasuri si bijuterii a companiei a contabilizat o pierdere de 38 mil. euro, dar anul acesta, ajutata de noile produse lansate, a reusit sa obtina un profit de 2 mil. euro. De asemenea, s-au imbunatatit si rezultatele din activitatile cu parfumuri si produse cosmetice.



Insa, cea mai mare contributie la performantele companieii a avut-o retailing-ul selectiv, unde s-a obtinut un profit de 76 mil. euro, dupa ce anul trecut se inregistrase o pierdere de 15 mil. euro. Principalul factor al acestui progres a fost sporirea accentuata a calatoriilor, dupa invazia din Irak, si reducerea costurilor. Filiala DFS si-a mutat sediul central in Hong Kong, pentru a putea exploata mai bine potentialul exploziv al pietei chineze.



Compania a avut de castigat si de pe urma deschiderii in luna februarie a unui nou punct de desfacere Louis Vuitton, pe celebra Fifth Avenue din New York si a extinderii business-ului cu produse cosmetice Sephora la 91 de magazine pe teritoriul SUA. Cererea la bauturi fine, cum ar fi sampania si cognacul, pe piata americana, cea mai mare piata de desfacere pentru LVMH, a inregistrat de asemenea o evolutie pozitiva.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO