Business Internaţional

Jocurile Olimpice de la Torino, o afacere de sute de milioane de dolari pentru NBC

14.02.2006, 19:02 25

Advertiserii au platit in jur de 700.000 de dolari (585.000 de euro) pentru 30 de secunde de publicitate pe parcursul difuzarii Jocurilor Olimpice de iarna din acest an.

NBC Universal, detinatoare a celei de-a treia mari retele de televiziune din Statele Unite, a inregistrat vanzari de publicitate in valoare de 900 milioane de dolari pentru transmisiunile legate de Jocurile Olimpice de iarna, urmand sa inregistreze profit de pe urma acestui eveniment, a declarat Bob Wright, presedintele companiei, citat de Bloomberg.

Reteaua, o divizie a General Electric Co., a platit 613 milioane de dolari (512 mil. euro) pentru dreptul de a difuza evenimentul ce se va desfasura pe o perioada de doua saptamani.

Compania ar putea beneficia de pe urma deciziei de a televiza 418 ore din desfasurarea Jocurilor Olimpice pe sase din retelele sale, incluzand Telemundo, reteaua de limba spaniola.

"NBC are de castigat in acest fel. Advertiserii au posibilitatea de a lua parte la toate jocurile si sa lucreze cu segmente de public foarte diferite", arata Wright.

General Electric va castiga in acelasi timp intre 50 si 100 de milioane de dolari de pe urma asigurarii iluminatului in cadrul jocurilor.

NBC a obtinut un profit de 70 de milioane de dolari de pe urma jocurilor din Salt Lake City, Utah, in 2002 si o suma similara de pe urma jocurilor de vara din 2004 de la Atena. Compania a obtinut venituri de 927 de milioane de dolari (774 mil. euro) in urma difuzarii Jocurilor Olimpice de la Atena, insa a platit 793 de milioane de dolari (662,5 mil. euro) pentru drepturile de difuzare. La Salt Lake City, aceste drepturi l-au costat 555 de milioane de dolari (464 mil. euro).

"Jocurile Olimpice reprezinta o categorie de active valoroase pentru toata compania-mama", a declarat Neal Pilson, fost presedinte al CBS Sports.

Evenimentul sportiv ce se desfasoara la Torino ar putea reprezenta o etapa pregatitoare pentru prestanta GE in cadrul Jocurilor Olimpice de Vara din 2008 ce vor avea loc la Beijing. In urma acestor Jocuri Olimpice, GE ar putea obtine venituri in valoare de pana la un miliard de dolari, a declarat directorul executiv al GE, Jeffrey Immelt, luna trecuta. NBC a platit 894 de milioane de dolari pentru a acoperi evenimentul din 2008 si are drepturi de difuzare a Jocurilor Olimpice pana in 2012.

Participarea GE la Jocurile Olimpice din China ar putea fi insa cu mult mai impresionanta. Compania a desemnat o echipa de 10 directori pentru a organiza campania de marketing de la Beijing, conform purtatorului de cuvant al GE, Jonathan Klein. Si aceasta deoarece contractul de difuzare a jocurilor de la Torino a fost semnat tarziu, in ianuarie 2005.

Jocurile Olimpice atrag din ce in ce mai multe agentii de publicitate, cu toate ca 30 de secunde de publicitate pe parcursul difuzarii evenimentelor de la Torino, spre exemplu, costa in jur de 700.000 de dolari (585.000 de euro), conform unor surse din media. Iar pretul creste de la un an la altul. La jocurile olimpice de la Atena, agentiile de publicitate au platit 650.000 de dolari (543.000 de euro) pentru aceeasi perioada de difuzare.

Valoarea la care s-a ridicat publicitatea din timpul finalei campionatului mondial de fotbal american, Super Bowl, a fost de 2,5 mil. dolari pentru 30 de secunde. NBC si-a asumat totusi riscul ca nu va inregistra ratingul stabilit prin contract cu advertiserii pentru durata Jocurilor Olimpice. In acest caz, advertiserii ar putea cere acordarea unui spatiu publicitar suplimentar in acelasi slot orar, tot pe parcursul JO. Compania ar putea pierde astfel din spatiul publicitar pe care l-ar fi putut vinde unui alt advertiser.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO