Business Internaţional

Industria siderurgica japoneza a inceput sa creasca dupa ani de suferinta

23.11.2004, 00:00 770



Toti cei patru mari producatori de otel din Japonia si-au majorat estimarile pentru profitul pe anul in curs, datorita cererii ridicate pe piata locala si pe cea internationala, in special din partea Chinei, precum si datorita cresterii pretului otelului, scrie Financial Times.



Performantele ridicate reprezinta semnalul revitalizarii industriei siderurgice nipone, dupa o lunga perioada in care aceasta a suferit din cauza supra capacitatii de productie si a cererii interne foarte reduse.



Liderii japonezi din domeniul siderurgic au reusit sa negocieze cu succes preturi mai ridicate la otel cu cei mai mari clienti, depasind cresterea preturilor materiilor prime, care sunt coxul si minereul de fier.



Nippon Steel, cel mai mare producator de otel din Japonia, a declarat, la sfarsitul lunii octombrie, ca asteapta un profit record de 190 de miliarde de yeni (1,82 miliarde de dolari) pentru anul in curs, fata de previziunile anterioare de 170 de miliarde de yeni. La randul ei, compania Kobe Steel, al patrulea producator nipon de otel si-a majorat estimarile de la 40 de miliarde de yeni la 50 de miliarde de yeni (aproximativ 500 de milioane de dolari). Sumitomo Metals este al treilea operator pe aceasta piata si prognozeaza profituri record de 85 de miliarde de yeni, fata de 65 de miliarde, cat anticipase anterior.



Compania JFE, al doilea jucator ca putere pe piata siderurgica japoneza, a fost ultima care a anuntat cresterea profiturilor anticipate de la 120 de miliarde de yeni la 140 de miliarde de yeni. Anuntul lor vine in ciuda unei scaderi a profitului in prima jumatate a anului, din cauza adoptarii practicilor contabile de tip market-to-market (practica prin care o companie isi reevalueaza activele avand in vedere valoarea lor de piata). JFE a anuntat ca profitul in primele sase luni (din martie pana in septembrie) a scazut cu 24 de procente fata de anul trecut, ajungand la cifra de 34,2 miliarde de euro. Cu toate acestea, profitul operational al companiei a crescut cu 69 de procente pana la 186 de miliarde de yeni, pe baza cresterii cu 10% a vanzarilor, care au atins 1.237 de miliarde de yeni.



JFE a declarat ca urmareste sa-si majoreze vanzarile, mai ales la produsele siderurgice cu o valoare adaugata mare, cum sunt otelul foarte maleabil, folosit la producerea automobilelor, in urma carora obtine un profit marginal mai mare decat in cazul altor produse. Strategia pe termen scurt a companiei vizeaza dezvoltarea relatiilor pe pe termen mediu si long cu grupuri siderurgice straine si concentrarea asupra pietei chineze, unde se asteapta, in continuare, cresterea cererii.



Grupul JFE a raportat venituri din vanzari de 2.820 de miliarde de yeni, datorita majorarii preturilor, asociata cu vanzari ridicate la produsele cu o valoare adaugata mai mare.



Sectorul local de constructii a inceput sa ceara din ce in ce mai mult otel, datorita companiilor de electronice care construiesc din ce in ce mai multe fabrici in Japonia. Consumul total de otel in Japonia este asteptat sa depaseasca nivelul de 70 de milioane de tone, pentru prima data in ultimii patru ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO