Business Internaţional

În Ungaria, patronatele sar în ajutorul IMM-urilor

În Ungaria, patronatele sar în ajutorul IMM-urilor

Foto Shutterstock

Autor: Ioana Nita

10.05.2012, 00:04 305

Asociaţia Naţională a Antreprenorilor şi Patronatelor din Ungaria a lansat un proiect care are drept scop reducerea cheltuielilor cu achiziţiile, precum cele pentru energie, combustibili şi materii prime, pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri), scrie The Wall Street Journal.

IMM-urile reprezintă coloana vertebrală a economiei ungare, ele angajând 70% din forţa de muncă din sectorul privat. Atât guvernul de la Budapesta, cât şi Uniunea Europeană au lansat programe pentru a sprijini dezvoltarea şi investiţiile firmelor mici şi mijlocii.

Companiile care participă la program vor furniza IMM-urilor electricitate, combustibil, maşini, materii prime, dar şi servicii bancare şi de telecomuncaţii la costuri reduse, aşteptându-se în schimb la venituri mai ridicate şi la o cotă de piaţă mai mare.

Iniţiatorii proiectului anticipează că peste 10% din cele 575.000 IMM-uri ungare vor intra în program până la sfârşitul anului 2013, economiile făcute de acestea urmând să se ridice la 38 miliarde forinţi (173 milioane dolari).

"Scopul este ca întreprinderile mici şi mijlocii să poate accesa cele mai bune oferte de pe piaţă", a afirmat Peter Szucs, directorul executiv al programului. El a menţionat că furnizorii de servicii participanţi vor fi selectaţi prin licitaţie, programul fiind "o platformă deschisă".

"E un avantaj considerabil să câştigi licitaţia dacă zeci de mii de firme mici acţionează pe piaţă ca un singur cumpărător", a spus Sandor Demjan, unul dintre cei mai bogaţi şi mai influenţi antreprenori din Ungaria. Demjan, preşedinte şi acţionar majoritar la TriGranit, grup cu investiţii în principal în imobiliare, a precizat că aceia care intră în sistem, atât IMM-urile, cât şi furnizorii de servicii, vor fi cu un pas înaintea competitorilor.

Ungaria a Înregistrat un excedent comercial uriaş în martie

Ungaria a înregistrat un excedent comercial masiv, de 608,2 milioane euro, în martie, ceea ce a dus excedentul pentru primele trei luni ale anului la 1,719 milioane euro, scrie Portfolio.hu, care citează datele biroului central de statistică.

Potrivit datelor preliminare, exporturile Ungariei s-au situat la 7,060 milioane euro în cea de-a treia lună a anului, ceea ce reprezintă o scădere de 3,6% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Importurile au scăzut cu 0,6%, la 6,452 milioane euro. În martie 71,8% din importurile Ungariei au provenit din Uniunea Europeană, iar 75,9% din exporturi au fost direcţionate tot către ţările comunitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO