Business Internaţional

În căutarea următorului TikTok: Aplicaţia indiană Josh devine unicorn după o finanţare de 100 de milioane de dolari în care s-au implicat Microsoft şi Google

În căutarea următorului TikTok: Aplicaţia indiană...

Autor: Alex Ciutacu

22.12.2020, 12:45 326

Compania-mamă a aplicaţiei indiene Josh, competitor pentru TikTok, a atras peste 100 de milioane de dolari în cea mai recentă rundă de finanţare de la mai mulţi investitori, printre care Google şi Microsoft, la doar câteva luni după ce aplicaţia chinezilor a fost interzisă în India, potrivit Reuters.

Aplicaţia Josh este una dintre platformele de videoclipuri scurte care a prins avânt după ce India a blocat aplicaţia chinezească TikTok în luna iunie, în mijlocul unei situaţii tensionate la graniţa cu China. Astfel, investitorii sunt atraşi de ceea ce se poate contura rapid drept una dintre cele mai utilizate aplicaţii de social media, în contextul în care populaţia Indiei depăşeşte 1,1 miliarde de oameni.

Companai VerSe Innovation, care controlează Josh a fost evaluată la 1 miliard de dolari în urma celei mai recente runde de investiţii.

Printre investitorii VerSe Innovation se numără AlphaWave, parte a managerului global de active Falcon Edge Capital, precum şi alţi investitori care au intrat în rundele anterioare, printre aceşti numărându-se Sofina Group şi Lupa Systems.

Aplicaţia Josh a fost instalată deja de peste 50 de milioane de utilizatori, conform datelor Google Play Store.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO