Business Internaţional

Impact redus asupra consumatorilor americani

25.03.2003, 00:00 9

Consumatorii americani au luat cu asalt magazinele din SUA, la sfarsitul acestei saptamani, fiind atrasi de ofertele promotionale lansate la inceputul primaverii, in pofida transmisiilor televizate ale conflictului din Irak si ale campionatului universitar de baschet, relateaza Reuters.
Sectorul american de consum, care contribuie cu doua treimi la economia nationala, a fost afectat in ultima perioada de temerile privind declansarea razboiului in Orientul Mijlociu, care s-a adaugat declinului economic national si cresterii numarului de someri.
Acest lucru s-a reflectat in mod direct asupra industriei americane de comert cu amanuntul.
Pe masura ce trupele americane si britanice inainteaza in teritoriul irakian, creste si ingrijorarea cu privire la eventualele atentate teroriste lansate asupra unor centre cu o mare concentratie de civili, cum sunt supermaket-urile si stadioanele.
Intr-un moment in care Statele Unite se afla in stare de alerta, companiile de retail incearca sa atraga clientii prin oferte promotionale, in paralel suplimentand masurile de securitate in perimetrul centrelor comerciale.
De exemplu, la intrarea Mall of America din Bloomington, Minnesota, a fost ridicata o baricada din beton, pentru a bloca accesul unei eventuale masini-capcana.
Companiile americane de comert cu amanuntul si-au exprimat ingrijorarea ca numarul de clienti din aceasta perioada ar putea fi nesatisfacator, anticipand interesul populatiei pentru transmisiile televizate din Irak si de la meciurile de baschet.
Insa o mare parte din canalele americane au redus spatiul destinat prezentarii conflictului militar, in acest sfarsit de saptamana, si au revenit la grila obisnuita de programe.
"Efectul CNN dureaza cam 48 de ore. Oamenii vor sa iasa din casa, mai ales intr-o zi asa frumoasa de primavara. Razboiul din Golf nu are aceleasi efecte ca cele de la 11 septembrie, cand am fost loviti din plin", a apreciat Scott Krugman, purtatorul de cuvant al Federatiei Nationale de Retail.
Datele oficiale privind sectorul de consum vor fi publicate saptamana viitoare. Potrivit ShopperTrak, un furnizor important de tehnologie pentru monitorizarea acestei activitati, razboiul din Irak va avea o consecinta redusa asupra traficului din supermarket-urile americane si asupra vanzarilor.
Tragediile publice au adesea un impact considerabil asupra companiilor comerciale. In zilele imediat urmatoare atentatelor teroriste de la 11 septembrie 2002, vanzarile au scazut semnificativ, consumatorii preferand sa ramana in fata televizoarelor si sa urmareasca posturile de stiri. Acelasi lucru s-a intamplat si in luna februarie, cand a avut loc accidentul navetei spatiale Columbia. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO