Caută doar în titlu
Business Internaţional

IKEA are o veste proastă: După aproape 70 de ani, retailerul nu va mai tipări celebrul catalog anual

Gigantul suedez IKEA a declarat că va renunţa la catalogul tipărit în ultimii 70 de ani de existenţă ai companiei, acesta fiind una dintre cele mai mari publicaţii anuale din lume. Decizia a fost luată în condiţiile în care majoritatea cumpărătorilor s-au reorientat spre mediul online, scrie Reuters.

Catalogul a atins apogeul în 2017, când au fost distribuite aproximativ 200 de milioane de copii în peste 50 de pieţe.

Prima ediţie, apărută în 1951, a înregistrat 285.000 de copii şi a fost distribuită exclusiv în sudul Suediei. Ediţia de anul trecut a ajuns la 40 de milioane de copii.

Anunţul vine pe măsură ce IKEA continuă tranziţia către spaţiul digital. În perioada cuprinsă între august 2019 şi august 2020, vânzările online au crescut cu circa 45%.

„Numărul de copii a continuat să scadă, însă oamenii s-au obişnuit tot mai mult cu site-ul nostru. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important.”, a spus Konrad Gruss, managing director în cadrul Inter IKEA Systems – o divizie a Inter IKEA Group.

Pentru o perioadă destul de lungă de timp, catalogul a fost o parte extrem de importantă din bugetul de marketing al IKEA. Astfel, banii economisiţi vor merge către marketingul online, spune Gruss.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.