Business Internaţional

Harley-Davidson si-a redus previziunile referitoare la castigurile pe acest an

14.04.2005, 19:26 26

Producatorul de motociclete Harley-Davidson a raportat ieri un profit trimestrial in crestere pentru prima parte a acestui an, insa si-a redus previziunile referitoare la castigurile pentru 2005, pe fondul stagnarii vanzarilor.

Profitul net pe primul trimestru a crescut pana la 227,2 milioane de dolari (175 mil. euro), echivalent a 77 de centi pe actiune, de la nivelul inregistrat cu un an inainte, de 204,6 mil. dolari (158 mil. euro), respectiv 68 de centi pe actiune.

Actiunile Harley-Davidson au scazut cu 7%, pana la 54,67 de dolari (42,13 de euro) pe actiune, in cadrul tranzactiilor din cadrul sistemului Inet.

Veniturile pe primul trimestru, incheiat pe 27 martie, s-au majorat cu 6%, pana la 1,24 miliarde de dolari (956 mil. euro). Vanzarile diviziei de motociclete si produse conexe au crescut cu 6,5%, iar veniturile din vanzarea de componente si accesorii s-au majorat cu aproape 5%, conform Mediafax.

Insa vanzarile de motociclete din SUA au scazut, in luna martie, cu aproximativ un procent fata de nivelul inregistrat cu un an inainte, iar piata americana de motociclete s-a redus cu 0,4% in primul trimestru, a anuntat compania.

Prin urmare, compania a informat ca a decis sa limiteze cresterea productiei pe termen scurt si a redus estimarile privind castigurile pentru acest an. In prezent compania se asteapta ca veniturile sa creasca cu aproximativ 5-8%, fata de circa 15%, cat estimase anterior. Harley a redus numarul previzionat de livrari pentru acest an la 329.000 de unitati, de la 339.000 de motociclete, cat isi propusese in prealabil. In anul 2004 compania a avut 317.000 de livrari.

Cu cateva saptamani in urma, Harley a fost protagonista unei mutari-surpriza pe piata de capital. Astfel, producatorul de motociclete a reusit sa depaseasca pe bursa gigantul General Motors. Harley inregistra in urma cu trei saptamani o capitalizare bursiera de 17,68 mld. dolari (13,28 mld. euro), fata de cea a GM de 16,17 mld. dolari (12,14 mld. euro).

Cresterea valorii de piata a celor de la Harley si scaderea celei a GM, nu reflecta performantele lor de fabricatie sau vanzarile. Anul trecut, Harley a obtinut venituri totale de 5 mld. dolari (3,85 mld. euro) si un profit net de 889 mil. dolari (685 mil. euro).

In schimb, GM, cu toate ca se confrunta cu probleme serioase, a construit 8,99 mil. vehicule, adica de 28 de ori mai multe decat Harley, a realizat venituri totale de 193 mld. dolari (149 mld. euro), de 38 de ori mai mult, si a castigat, in special datorita diviziei sale financiare, 6,9 mld. dolari (5,5 mld. euro).

Totusi, pentru jucatorii de pe bursa par sa fi contat mai mult cei 19 ani consecutivi in care Harley a produs venituri si profituri record, in timp ce, in ultimii treizeci de ani, performantele GM s-au restrans. Acest regres a culminat cu inregistrarea unui record negativ in luna februarie pe piata nord-americana: o cota de piata de 24,5%. Din cauza concurentei japoneze, atat Harley cat si GM au fost foarte aproape de faliment: Harley in 1985, GM in 1992. Dupa depasirea crizelor financiare, ambele firme au decis sa raspunda ofensivei japoneze cu solutii japoneze. Atat GM cat si Harley au implementat tehnici nipone de rationalizare a productiei, in special "kaizen", sau "sistemul de imbunatatire continua a calitatii".

Cea mai inspirata masura a celor de la Harley pare a fi fost cea din 1981, cand managementul a hotarat sa lanseze o strategie focalizata pe crearea brandului Harley Davidson. Aceasta a fost urmata de listarea la bursa a actiunilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO