Business Internaţional

Guerlain miroase relansarea

02.07.2003, 00:00 27



O clipa si un punct de relansare: asta cauta sa obtina cei de la Guerlain prin noul lor parfum. "Un instant de Guerlain" se va comercializa in Franta incepand cu 15 septembrie, la cateva zile dupa ce va fi disponibil cel mai recent parfum Givenchy, "Very Irresistible".



In ce context au loc aceste lansari? Unul nu prea prielnic. Asta pentru ca pana si lumea parfumurilor se clatina in fata crizei. Cresterea pietei franceze (1,5 miliarde de euro) a incetinit ingrijorator de la inceputul acestui an. Daca in 2002 s-au inregistrat cresteri de 5%, anul acesta aduce doar un 3%. Toate acestea se intampla in conditiile in care piata americana acuza o scadere de 4%.



Renato Semerari, director la Guerlain dupa ce, anul trecut, a plecat de la departamentul de marketing al parfumurilor Christian Dior, joaca totul pe cartea relansarii marcii. Tocmai acest lucru se presupune ca ar trebui sa-l indeplineasca "Un instant". Dar noul Guerlain a deceptionat.



Bernard Arnault, director la LVMH, a recunoscut acest lucru in urma prezentarii rezultatelor obtinute de grupul pe care il conduce. De mai bine de trei ani, cifra de afaceri de aproximativ 2,3 miliarde de euro realizata de ramura de parfumuri si cosmetica a LVMH stagneaza, iar rezultatele au intrat in zona rosie. Brandurile de ingrijire (26% din cifra de afaceri) si cele de cosmetica (tot 26%) merg bine, mai ales in Asia si Japonia. Insa ramura parfumurilor a cunoscut mai multe esecuri. Champs-Elysees, primul parfum pus in vanzare pentru atragerea clientelei americane dupa ce LVMH a cumparat aceasta casa de parfumuri, nu s-a bucurat de un succes remarcabil. Au urmat apoi parfumurile Coriolan pentru barbati lansat in 1998 si Mahora pentru femei, in 2000. Pentru ca nici de aceasta data succesul nu le-a suras, s-a decis scoaterea lor din productie.



"Ne lipseste un parfum care sa reprezinte stilul casei si care sa se vanda in toata lumea," a explicat Renato Semerari pentru Le Figaro. De altfel, Shalimar, numarul patru pe piata franceza si cincisprezece in Statele Unite, este mult mai putin apreciat pe alte piete. Dimpotriva, Samsara se bucura de succes pe pietele straine, iar Mitsuko reuseste cel mai bine sa-i incante pe consumatorii japonezi.



Pentru a face din "Un instant" un parfum universal, care sa fie portdrapelul Guerlain, creatorul sau Maurice Roussel a modernizat stilul casei. Tocmai de aceea investitiilevor fi insemnate: 40% din cifra de afaceri prevazuta pentru acest an. "Nu avem mijloacele de a investi peste tot in acelasi mod," a declarat Renato Semerari. Piata si produsul stabilesc care sunt prioritatile. Franta, Europa si Japonia sunt privilegiate. In schimb, 50 de puncte de vanzare vor fi inchise, din cele 220 de reprezentante cate sunt in Statele Unite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO