Business Internaţional

GM ar putea reduce productia de camioane si SUV-uri

02.06.2008, 19:23 11

General Motors Corp., cel mai mare producator de automobile din Statele Unite, ar putea construi mai putine camioane si automobile sport-utilitare, in conditiile in care cererea de autoturisme se afla in crestere pe fondul majorarii preturilor la benzina, scrie Bloomberg.
"Va trebui probabil sa reducem din capacitatea de productie de camioane si SUV-uri", a declarat Mark LaNeve.
Producatorul si-a revizuit deja in jos planurile de productie in America de Nord pentru acest an cu 138.000 de modele pick-up si SUV-uri, in conditiile incetinirii ritmului de crestere a economiei americane si ale majorarii cu 30% a preturilor la benzina. Vanzarile GM din Statele Unite au inregistrat o scadere de 12% in luna aprilie pe fondul reducerii cererii de camioane usoare.
Compania cu sediul in Detroit resimte efectele unei scaderi a cererii pentru vehicule mari in contextul cresterii preturilor la pompa la benzina in Statele Unite pana la o medie de 3,94 dolari pe galon. Vanzarile din State de modele GMC Sierra si Chevrolet Silverado au scazut cu 19% in aprilie.
"Cea mai mare problema cu care ne confruntam in prezent este legata de cererea redusa de pe piata camioanelor", a declarat LaNeve. "Obtinem profituri mai bune din camioane."
Conform The Wall Street Journal, directorul executiv al GM Rick Wagoner va anunta noi reduceri de costuri pe 3 iunie, in cadrul intrunirii anuale a actionarilor companiei.
Purtatorul de cuvant al companiei, Tony Cervone, a refuzat sa comenteze pe marginea planurilor GM sau a actiunilor viitoare de restructurare.
GM a declarat de asemenea pe 23 mai ca grevele declansate in cadrul a doua fabrici din Statele Unite si greva de 12 saptamani initiata de furnizorul de componente American Axle & Manufacturing Holdings Inc. vor avea un impact cumulat asupra castigurilor brute de 2,8 miliarde de dolari.
Actiunile GM au pierdut 31 de procente in acest an. Compania a pierdut 54 de miliarde de dolari de la sfarsitul anului 2004 si a fost obligata sa lichideze active in valoare de peste 27,3 miliarde de dolari pentru a genera capitalul necesar pentru dezvoltarea de noi modele si continuarea operatiunilor.
GM a anuntat pe 13 mai ca ar putea fi nevoita sa se imprumute si sa-si reduca cheltuielile, in cazul in care economia americana isi va incetini in continuare ritmul de crestere. Ray Young, directorul financiar al GM, anuntase deja pe 19 martie ca GM intentiona sa-si reduca cheltuielile cu 500 de milioane de dolari.
In scopul reducerii costurilor, Wagoner a eliminat peste 34.000 de locuri de munca, a inchis mai multe fabrici nord-americane si a reusit sa incheie un nou acord de munca prin care costurile de munca viitoare vor scadea cu inca 5 miliarde de dolari pana in 2011.
George Fisher, principalul director independent din cadrul GM, a declarat ca echipa de management a companiei se bucura inca de sprijinul sau si al board-ului.
"In aceste vremuri sunt necesare masuri suplimentare, iar Rick si echipa sa iau aceste masuri", a declarat Fisher, director in cadrul companiei din 1996.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO