Business Internaţional

Geanta Papillon impinge profitul LVMH

07.03.2003, 00:00 38

Grupul francez de bunuri de lux LVMH - Moet Hennessy Louis Vuitton - a anuntat o crestere de 29% a profitului operational, principala sa divizie Louis Vuitton si performantele robuste inregistrate in Japonia impulsionand vanzarile companiei.
Grupul, cu sediul la Paris, printre ale carui marci se numara sampania Moet & Chandon, coniacul Hennessy si parfumurile Christian Dior, a anuntat ca se asteapta la o redresare a rentabilitatii in anul 2003, profitul operational crescand pana la 2 miliarde de euro de la 1,56 miliarde de euro in 2001.
Profitul net, care anul trecut a scazut cu 99%, pana la 10 milioane de euro dupa ce grupul a redus valoarea titlurilor de trezorerie si cea a diviziei DFS de retail, a crescut acum pana la 556 milioane de euro.
Compania a anuntat ca reducerea costurilor si scaderea volumului datoriilor au contribuit la imbunatatirea venitului net pe anul 2002.
LVMH a declarat ca principala sa divizie de moda si articole din piele a fost caracterizata de "o performanta excelenta in ciuda unor conditii dificile de piata", raportand o crestere cu 1,8% a profitului operational al acesteia, pana la 1,3 miliarde de euro.
Rezultatele bune raportate de companie au fost generate si de decizia presedintele grupului, Bernard Arnault, de a inchide unele magazine duty-free si de cosmetice si de a vinde unele marci de mai mica importanta, cum ar fi Hard Candy.
"LVMH a realizat ca a gresit in trecut achizitionand multe divizii ce nu erau in acord cu principala activitate desfasurata de companie," spune Scilla Huang Sun, din cadrul Clariden Bank.
Performantele foarte bune inregistrate de principala divizie a grupului au fost sustinute de lansarea unor noi produse cum ar fi ceasurile Tambour si geanta Papillon. Compania spera de asemenea ca lansarea unor noi modele de genti purtand semnatura designerului Takashi Murakami sa atraga mai multi clienti.
LVMH si-a consolidat pozitia pe piata japoneza prin deschiderea a sapte magazine, printre care magazinul Louis Vuitton din Tokio, in a doua jumatate a anului trecut, obtinand o rata de crestere a vanzarilor alcatuita din doua cifre in yeni pe anul 2002.
Diviziile de retail ale grupului au inregistrat un profit operational de 20 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 213 milioane de euro raportata anul trecut ca urmare a unor masuri de restructurare aplicate in cadrul DFS si a lantului de produse cosmetice Sephora.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO