Business Internaţional

Ford militeaza pentru combustibilii alternativi

20.11.2007, 16:06 13

Presedintele Ford Motor, William Clay Ford, s-a aratat ingrijorat de ritmul lent de dezvoltare al modelelor pe baza de combustili alternativi, fiind de parere ca acestea ar trebui sa inregistreze un progres mai rapid, scrie International Herald Tribune.
In cadrul unui curs sustinut la Universitatea din Michigan, Ford s-a mai aratat ingrijorat de congestionarea traficului din marile orase de peste tot din lume, adaugand ca aceasta tendinta s-ar putea transforma intr-o reala criza, cu atat mai mult cu cat poluarea reprezinta principala problema cu care omenirea se confrunta in prezent.
La fel ca si alti producatori de autoturisme, Ford s-a aratat interesata de dezvoltarea unor modele bazate pe combustibili alternativi, mai putin poluanti.
Anul trecut, compania, impreuna cu alti producatori americani de autoturisme, a lansat promisiunea ca pana in 2012, cel mai tarziu, jumatate din productia de masini sa fie pe baza de combustibili alternativi.
Dupa promisiunile producatorilor de autoturisme, administratia Bush si-a asumat responsabilitatea dezvoltarii unui nou combustibil alternativ, E-85, care ar reduce considerabil emisiile de bioxid de carbon din atmosfera. Ford s-a aratat interesata de utilizarea noului combustibil inca de la inceput, cu atat mai mult cu cat pretul petrolului continua sa creasca, iar solutia pentru toti producatorii de autoturisme o reprezinta orientarea spre E-85, combustibil alternativ pe baza de etanol, obtinut din porumb, lemn sau alte fibre naturale.
Criticii sunt insa de parere ca noul combustibil este prea scump si cu impact prea nociv asupra mediului inconjurator, prin materiile prime din care este fabricat, ca sa fie o solutie viabila pentru inlocuirea benzinei. Un litru de E85 costa mai mult decat un litru de benzina si nici nu are randamentul acesteia. "In mod cert acum un an industria auto a luat hotararea sa se indrepte spre utilizarea de combustibili alternativi pe baza de etanol, iar pana acum trebuia sa avem deja masini care sa functioneze pe baza unui asemenea combustibil", a declarat Ford. "Insa cu totii stiam ca nu etanolul provenit din fibre alimentare ar fi solutia, iar ca trecerea la folosirea unui asemenea carburant s-ar face mult prea incet", a adaugat el.
Daca proprietarii de masini asteapta prea mult pentru dezvoltarea unui combustibil alternativ de calitate sau daca nu-l vor gasi usor, acestia vor fi din ce in ce mai greu de convins sa renunte la utilizarea combustibililor traditionali. "Cumparatorul va opta pentru optiunea cea mai favorabila lui, iar aceasta cel mai probabil va fi cea mai ieftina. Chiar daca vor sa devina ecologisti, s-ar putea sa nu-si permita acest lucru", a incheiat Ford. In urmatorii 50 de ani, este estimat ca numarul de autoturisme sa ajunga de la 880 mil. unitati in prezent la peste 2 mld. unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO