Business Internaţional

Firmele din domeniul articolelor de lux au parte din nou de vremuri bune

22.12.2005, 19:11 12

Expansiunea pe pietele emergente va ajuta companii ca LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton si Financiere Richemont sa-si dubleze ratele de crestere in urmatorii trei ani, a declarat Michael Zaoui, director de M&A in Europa in cadrul bancii Morgan Stanley.

"Industria articolelor de lux s-a redresat in ultimii patru ani, iar aceasta tendinta va continua", a declarat Zaoui. Capitalizarea de piata a industriei a crescut cu 70% in ultimii doi ani, pana la aproximativ 100 mld. euro, peste rata de crestere de 40% inregistrata de indicele pietei generale, cat si de sectoare cum ar fi cel bancar, de 38%. Marjele profitului au crescut in contextul in care companiile au investit in deschiderea de magazine si in creatie, atragandu-i pe clienti cu produse unice si la preturi superioare.

"Produsele ce sunt vandute cel mai repede sunt cele cu preturile cele mai ridicate", a declarat Giorgio Armani.

Marca Gucci, ce a fost delistata anul trecut dupa ce a fost achizitionata de retailerul francez PPR, genereaza profitul prin care este finantata expansiunea unor marci aflate la inceput sub umbrela Gucci Group, incluzand Alexander McQueen si Stella McCartney, prin reintroducerea unor accesorii ce scot in evidenta traditia companiei. Gucci a dezvoltat o linie de articole din piele ce poarta logo-ul GG in incercarea de a sustine valoarea marcii si a-i descuraja pe cei care vand produse contrafacute.

"Investim de asemenea in protectia marcii comerciale si luam parte la actiuni de combatere a valului de articole contrafacute impreuna cu alte marci", arata Mark Lee, director executiv al marcii Gucci.

Gucci isi continua in acelasi timp expansiunea in domeniul retailului si intentioneaza sa deschida magazine in India, Mexic, Vietnam si Ucraina anul viitor, a mai declarat Lee.

Fendi recruteaza artizani pentru fabrica sa de posete din Toscana, unde are aproximativ 200 de angajati, conform Silviei Venturini Fendi, ce se ocupa de dezvoltarea de accesorii.

Directorul executiv al Fendi, Michael Burke, a declarat ca firma se asteapta sa devina profitabila pana in 2007, reconfirmand o proiectie facuta in mai de catre Bernard Arnault, presedintele LVMH.

Emilio Pucci, o alta marca LVMH, asteapta ca noul sau designer, Matthew Williamson, sa-si prezinte noua colectie in luna februarie a anului viitor, cu scopul mentinerii cererii la acelasi nivel ridicat, a declarat Laudomia Pucci, fiica fondatorului.

"Nu putem revitaliza o marca fara talent", a declarat Pucci.

Zaoui a declarat ca firmele din domeniul articolelor de lux au trecut prin momente dificile din 11 septembrie 2001, cand au avut loc atacurile teroriste din Statele Unite, investind in creativitate si crestere si reducandu-si costurile. Multe se vor redresa, in timp ce altele vor deveni tinte atractive de achizitie, a mai declarat acesta.

"Rezultatele inregistrate in aceasta industrie au revenit la nivelul la care se aflau in perioada 1999-2000", a declarat Zaoui. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO