Business Internaţional

Europa de Est îşi face loc încet pe harta industriei maşinilor electrice

Ungaria este pe lista producătorilor de maşini electrice prin Mercedes, iar din Cehia Skoda promite o revoluţie electrică. Polonia lucrează la un brand auto naţional şi pentru că electromobilitatea se anunţă a fi moda viitorului a ales pentru prima maşină poloneză propulsie electrică.

De Bulgaria, unde o firmă locală de supermaşini, inclusiv electrice, strânge bani pentru a deveni constructor EV ieftin, este interesată o companie de profil germană. România ar putea fi asociată cu maşinile electrice prin Dacia Spring, însă modelul, proiectat de francezii de la Renault, este construit tocmai în China. Prima maşină electrică produsă în România ar putea fi o autoutilitară Ford ce va fi lansată peste câţiva ani.

După ce gigantul german VW a refuzat să construiască o nouă uzină în Bulgaria, un startup german specializat în producţia de maşini electrice mici s-a arătat interesat să investească 140 milioane de euro în această ţară, relatează Euractiv.

„Discuţiile sunt în ultima fază“, a anunţat ministrul bulgar al economiei Kiril Petkov. Prod­u­cătorul ger­man de maşini electrice cu care sunt purtate negocieri este Next.e.GO. Potrivit oficialului bulgar, compania se gră­beşte să deschidă uzina, în condiţiile în care „competiţia de pe piaţa ma­şinilor electrice se înteţeşte, iar primul câştigă“.

Planurile companiei germane vizează construirea fabricii până în 2023, urmând să fie create 1.000 de locuri de muncă. Maşinile electrice e.GO sunt mici, preţul acestora începând cu 26.000 de euro.

Tot în Bulgaria, producătorul local de supermaşini Sin Cars Industry a început să se tran­zac­ţioneze pe bursa BEAM din 1 iulie.

La începutul lunii iunie, compania a lansat un IPO, intenţionând să folosească câştigurile atrase pentru a începe producţia în masă de maşini electrice, maşini pe care aceasta vrea să le exporte pe piaţa vest-europeană.

În regiune, prima uzină de maşini electrice a Poloniei va fi construită în sudul ţării, potrivit electrive.com. Producţia ar urma să înceapă în 2024. Anterior, ElectrMobility Poland, entitate deţinută de companiile de stat PGE, Tauron, Enea şi Energa, a prezentat două prototipuri de maşini electrice ce urmează a fi produse.

EMP este şi dezvoltatorul viitoarei maşini electrice poloneze, Izera.

În Ungaria, Daimler anunţa la sfârşitul anului trecut că va investi peste 100 milioane de euro în uzina Mercedes-Benz din Ungaria, pentru a construi SUV-ul electric EQB, potrivit autonews.com.

SUV-ul este primul autovehicul electric produs în Ungaria, ţară în care Daimler, BMW şi Audi construiesc sau îşi extind capacitatea de producţie.

În Cehia, Skoda şi-a dedicat fabrica din Mlada Boleslav producţiei de maşini electrice şi hibride. „Viitorul Skoda va fi electric“, declara în 2017 CEO-ul Skoda Auto, Bernhard Maier. „Până în 2025 intenţionăm să oferim cinci modele pur electrice pe diferite segmente“.

În România deocamdată nu sunt produse maşini electrice. Constructorul francez Renault a prezentat deja Dacia Spring,  maşină cu propulsie 100% electrică construită în China de Dongfeng-Nissan, deşi Dacia este marcă românească. Renault deţine Dacia. Primul autivehicul electric produs în România ar putea fi o autoutilitară uşoară Ford ce urmează să fier lansată peste câţiva ani.

La nivel european, una din nouă maşini comercializate anul trecut a fost una electrică sau plug-in, vânzările de maşini cu un nivel scăzut de emisii crescând puternic chiar în condiţiile în care pandemia a afectat puternic vânzările totale.

Recent, Frans Timmermans, vicepreşedinte al Comisiei Europene pentru politică verde, declara pentru Financial Times că Bruxelles-ul pregăteşte o amplă strategie pentru a împinge în jos costul maşinilor electrice şi a face maşinile mai curate „accesibile tuturor europenilor“.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.