Business Internaţional

EMI pune mare pret pe calitatea muzicii si a artistilor

19.09.2005, 22:36 19

Colajul cu copertele albumelor Beatles, semnate de cei patru membri ai grupului britanic, de pe peretele exterior biroului lui Tony Wadsworth, presedintele si directorul executiv al EMI Music din Marea Britanie, demonstreaza ca istoria muzicii britanice este strans legata de aceasta companie, informeaza BBC.

The Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd, David Bowie, Queen, Kate Bush sau Peter Gabriel, toate poarta sigla EMI. Recent, si Radiohead, Coldplay, Robbie Williams, The Magic Numbers si KT Tunstall s-au adaugat pe aceasta lista.

"Faptul ca lucreaza cu aceeasi companie ca si cei patru membri ai Beatles constituie un puternic stimulent pentru multe din formatiile britanice", spune Wadsworth.

Actualul presedinte al EMI si-a petrecut ultimii 22 de ani in cadrul companiei de productie, lucrand cu diferite formatii, inclusiv Radiohead si Coldplay.

"Faptul ca EMI este singura companie cu capital majoritar britanic constituie, intr-adevar, un lucru important, insa nu la fel de important precum calitatea clientilor nostri si grija cu care acestia din urma sunt selectati. Vrem nume noi, creative, care se deosebesc de peisajul general al industriei muzicale si care intentioneaza sa ramana in acest peisaj pentru o perioada lunga de timp", a explicat Tony Wadsworth. El a adaugat ca principiile cu privire la selectia clientilor au ramas aceleasi ca acum 20 de ani.

Presedintele EMI a dat exemplul lui Ed Harcourt si Beverley Knight, care sunt sustinuti de compania de productie exclusiv pentru muzica pe care o fac, si nu pentru profitul pe care il aduc firmei. "Un contabil care s-ar fi uitat la cifrele obtinute de pe urma contractului cu acestia ne-ar fi sfatuit, cel mai probabil, sa ne retragem. Insa, noi am decis sa continuam sa ii sprijinim si sa credem in calitatea muzicii lor", explica el.

Wadsworth spune ca relatia dintre artisti si firmele de productie este mult mai stransa decat isi poate imagina publicul. "Investitia intr-un artist inseamna dezvoltarea artei specifice acestuia din urma, iar daca artistii respectivi sunt nevoiti sa lucreze de dimineata pana seara pentru a-si plati chiria, este normal ca ei sa nu mai dea randament", atrage atentia Wadsworth.

Cele mai importante contracte semnate de EMI in ultima perioada au fost cele cu Radiohead si Coldplay. Ambele formatii au avut un succes extraordinar, atat in Marea Britanie, cat si in Statele Unite.

Presedintele companiei de productie spune totusi ca nu s-a gandit, in momentul in care au fost semnate contractele cu cele doua formatii britanice ca acestea din urma va urma sa cucereasca intreaga lume. La momentul respectiv, reprezentantii firmei au sesizat doar ca membrii Radiohead compun piese foarte bune si ca fac ceva deosebit de tot ceea ce s-a lansat pana atunci pe piata. Dar nu poti sa stii niciodata unde poti ajunge.

In ceea ce priveste Coldplay, EMI a crezut de la inceput in succesul lor. Insa, rapiditatea cu care au cucerit piata a reprezentat o surpriza placuta chiar si pentru casa de productie care i-a lansat.

In ultima perioada, directorii caselor de productie au fost acuzati in repetate randuri ca nu "se misca destul de repede". Insa, si cresterea artificiala a preturilor CD-urilor, incetinirea modernizarii industriei muzicale si incurajarea pirateriei prin intermediul Internetului au reprezentat acuzatii frecvente aduse acestora.

Presedintele si directorul executiv al EMI spune ca firma pe care o conduce este nevinovata in privinta acestor acuzatii. El crede ca industria muzicala si EMI, in particular, s-a adaptat foarte repede la nou, mai ales in ceea ce priveste revolutia digitala. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO