Business Internaţional

Elevii si studentii, o tinta atractiva pentru bancile cehe

24.11.2005, 19:10 17

In contextul in care nu si-au refacut inca imaginea afectata de anchetele asupra comisioanelor bancare, bancile comerciale din Cehia vin cu o noua strategie pentru a-si atrage noi clienti, arata The Prague Post.

Un numar din ce in ce mai mare de banci comerciale vin cu oferte de depozite si credite la dobanzi atractive pentru elevi si studenti si organizeaza seminarii educationale in cadrul scolilor pentru a-i atrage pe tineri.

"Elevii si studentii reprezinta una dintre cele mai atragatoare tinte pentru banci", a declarat Marketa Sichtarova, economist-sef in cadrul Next Finance. "Nu poate exista o campanie mai eficienta menita a atrage noi clienti decat a-i recruta pe acestia chiar de pe bancile scolilor", adauga Sichtarova.

Sapte dintre cele mai importante noua banci de pe piata ofera o varietate de conturi pentru elevi si studenti, caracterizate de conditii mai bune decat cele oferite publicului general. In cadrul Ceska sporitelna, una dintre cele mai mari banci ale tarii, elevii cu varste de peste 15 ani pot deschide conturi in schimbul unor comisioane mai mici si cu rate mai mari ale dobanzii.

Pentru studenti si elevii cu varste mai mari, bancile ofera chiar si imprumuturi. Komercni banca ofera imprumuturi cu valori cuprinse intre 5.000 de coroane (200 de dolari) si 30.000 de coroane (circa 1.000 de dolari). De asemenea, banca ofera studentilor ce-si utilizeaza cardurile de debit de mai multe ori pe luna o prima anuala de 333 de coroane.

Bancile sunt constiente de semnele de intrebare existente legate de "moralitatea" atragerii de clienti din randul adolescentilor si tinerilor adulti, acesta fiind unul din motivele pentru care organizeaza seminarii cu privire la produse bancare si de financial management in cadrul universitatilor si liceelor. Seminariile constituie, bineinteles, o metoda de prezentare a propriilor produse.

"Am primit o multime de oferte din partea bancilor privind organizarea unor seminarii in cadrul scolii noastre, dar trebuie sa respingem cea mai mare parte a acestora", a declarat Milan Macek, director al Business Academy din Praga.

Macek insista de asemenea asupra faptului ca seminariile ar trebui sa ofere numai informatii generale privitoare la produse si nu ar trebui sa constituie campanii publicitare.

Totusi, un astfel de seminar se afla la granita fina dintre educatie si comert. Desi reprezentantii Ceska sporitelna nu fac o publicitate explicita produselor bancii, acestia atrag totusi atentia asupra anumitor produse oferite.

"Incercam sa prezentam in termeni generali produsele prezente pe piata, produsele noastre reprezentand exemple specifice", a declarat Klara Gajduskova, purtatoare de cuvant a bancii.

Scopul final este familiarizarea tinerilor cu produsele bancare astfel incat acestia sa le poata utiliza cu usurinta pe viitor.

Ceska sporitelna ofera un produs ce permite copiilor de 8 ani sa efectueze retrageri limitate de numerar din conturi de economii.

Incercarea bancilor de a asigura o intelegere mai buna a produselor bancare in randul publicului este una inteleapta, spun analistii. David Marek, economist-sef in cadrul Patria Finance, a declarat ca bancile comerciale sunt nevoite sa faca acest pas pentru ca unele produse sunt complicate.

"Nu este usor sa intelegi toate produsele bancare prezente pe piata, iar bancile se ocupa de acest aspect", declara acesta.

Multi cehi nu sunt inca familiarizati pe deplin cu bancile, indica un studiu recent realizat de Comisia Europeana. Aproximativ 40% din cei intervievati in cadrul studiului au declarat ca necesitatea de a recurge la serviciile unei banci reprezinta o inconvenienta, 20% declarand ca se tem sa intre in relatie cu bancile.

Se asteapta ca bancile comerciale din Cehia sa aloce 1,65 miliarde de coroane (66,5 milioane de dolari) pentru publicitate media in acest an cu scopul familiarizarii publicului cu produsele bancare. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO