Business Internaţional

Dependenţa de Candy Crush Saga: King încasează până la 3 milioane de dolari în fiecare zi de la jucători

Dependenţa de Candy Crush Saga: King încasează până...

Autor: Ştefan Stan

08.10.2013, 16:03 2750

Grupul suedez King, producătorul de jocuri din spatele Candy Crush Saga, un titlu jucat de peste 50 de milioane de jucători în fiecare zi, este un exemplu pentru rivali, nu numai pentru modul în care atrage utilizatori, ci şi pentru modul în care îi face să plătească pentru experienţa obţinută, scrie Reuters.

King este una dintre cele mai recente companii europene care se impune pe piaţa mondială de jocuri, după finlandezii de la Rovio, dezvoltatorul Angry Birds, sau suedezii de la Mojang, care au dezvoltat Minecraft. Totuşi, spre deosebire de alte companii care nu au reuşit să facă profit de pe urma popularităţii jocurilor lor, King reuşeşte să câştige între 1 şi 3 milioane de dolari pe zi.

Modelul companiei se axează pe dezvoltarea de jocuri mici care provoacă "dependenţă", ţintind piaţa de câteva miliarde de dolari a aplicaţiilor pe mobil, un domeniu cu o creştere rapidă.

Presa a evaluat compania la 5 miliarde de dolari, după ce informaţii pe surse au indicat că producătorul a depus documentaţia pentru listarea la bursă.

King este o companie suedeză fondată în urmă cu zece ani. În 2005, dezvoltatorul de aplicaţii mobile a obţinut o finanţare de 34 de milioane de euro de la Apax Partners şi Index Ventures. King a operat pe profit încă de atunci, câştigurile fiind atribuite de analişti capacităţii companiei de a face jucătorii să plătească de câteva ori pentru a putea continua să se joace acelaşi puzzle.

Jocurile companiei sunt pe modelul “freemium”, unde jucătorii pot experimenta gratis conţinutul aplicaţiei, însă pot opta şi pentru add-onuri sau vieţi în plus, care se obţin contracost. Metoda a fost foarte profitabilă, în special datorită jocurilor precum Candy Crush, descrise de unii analişti drept un “fenomen mondial”.

Candy Crush este un puzzle care a ocupat prima poziţie în topul aplicaţiilor descărcate de pe Facebook timp de 9 luni. 

La nivel global, veniturile generate prin AppStore şi Android Market sunt estimate la 10 miliarde de dolari acest an. Circa jumătate din aceste venituri sunt generate de şapte companii, printre care King, DeNa, GungHo Online şi Electronic Arts.

King are la Bucureşti peste 30 de angajaţi, care dezvoltă şi testează cel mai popular joc de pe Facebook, Candy Crush. Românii sunt o parte activă din dezvoltarea jocului încă din 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO