Business Internaţional

Declinul vanzarilor Unilever se adanceste

28.10.2004, 00:00 22



Unilever, producatorul ceaiului Lipton si al sapunului Dove, a anuntat ca ritmul de scadere a vanzarilor sale s-a accelerat pe trimestrul al treilea in contextul declinului cererii in Europa Occidentala si a reducerilor de preturi adoptate de companiile rivale, relateaza Bloomberg. Vanzarile au scazut cu 8% pana la 10,3 miliarde de euro comparativ cu perioada similara a anului trecut, dupa ce au inregistrat o scadere de 6% in trimestrul doi. Vanzarile principalelor doua marci ale companiei, ce genereaza 95% din veniturile acesteia, au fost mai mici pentru al doilea trimestru consecutiv, a anuntat compania. Acest declin al vanzarilor survine si pe fondul rezultatelor pozitive inregistrate de companii rivale cum ar fi Procter & Gamble, companii ce si-au extins marcile intr-un ritm mult mai rapid. Procter & Gamble este asteptata sa anunte o crestere de 12 procente a profitului si vanzarilor. Oficialii companiei au anuntat ca aceasta va ajusta preturile "acolo unde va fi necesar", va spori cheltuielile pe marketing si advertising si va accelera ritmul reducerilor de costuri. Pe fondul reducerilor de costuri, profitul net al companiei a crescut cu 4,3% pana la 867 milioane de euro pe trimestrul trei, de la 831 milioane de euro in perioada similara a anului trecut. Oficialii companiei au anuntat de asemenea ca Unilever isi va revizui previziunile referitoare la perioada 2005-2010, urmand sa comunice noile previziuni impreuna cu rezultatele pe intregul an curent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO