Business Internaţional

De ce generaţia Baby Boomers, născută după cel de Al Doilea Război Mondial, are nevoie de tinerii din generaţia Millennilas. Şi viceversa

De ce generaţia Baby Boomers, născută după cel de Al...

Autor: Roana Rotaru

12.12.2015, 11:04 4071

„Un prieten de-al meu, care are puţin peste 50 de ani, a luat contact recent cu o mare companie pentru un job. Partea bună este că le-au plăcut foarte mult ideile sale, dar i-au spus că va trebui ca altcineva să le prezinte clientului. Cu alte cuvinte, cineva care poată purta hanorac la muncă, fără să-l ia nimeni la mişto” a relatat Susanna Schrobsdorff în editorial său pentru revista Times.

Este o strategie a firmei de a poza ca fiind una tânără, în timp ce se foloseşte de cunoştinţele şi înţelepciunea unui om de business cu o vastă experienţă de muncă, ceea ce nu e tocmai foarte fairplay.

Cele două generaţii, Babay Boomers şi Millennials, sunt dependente una de cealaltă. Generaţia Millennials (18- 34 de ani) are nevoie de generaţia Baby Boomers (51- 69 de ani) ca să ştie ce are de îmbunătăţit, iar generaţia mai în vârstă are nevoie de generaţia mai tânără ca să îşi facă ideile auzite.

Autoarea editorialului din publicaţia Times, spune că dificultăţile apar chiar şi atunci când vrei să prezinţi o idee de afacere unor investitori. Ea spune că nici măcar oamenii de vârstă mijlocie nu au încredere în cei de peste 30 de ani, iar atunci când cei de 50-60 de ani sunt în şedinţe, se dau peste cap să pară cât mai entuziatmaţi de ideile colegilor mai tineri.

Generaţia mai în vârsta vrea să fie relevantă prin ascoierea cu cea tânără

E o măsura disperată prin care generaţia mai în vârsta vrea să fie relevantă prin ascoierea cu cea tânără. Generaţia Baby Boomers se simte nesigură dacă nu are un om de 20 şi ceva de ani în echipă, în special când vine vorba de „conţinut” sau de folosirea noilor tehnologii.

În plus, generaţia Millennials reprezintă cel mai mare şi harnic sector din piaţa muncii, un sector la care toate companiile vor să ajungă. La Google, media de vârstă a angajaţilor este de 29 de ani, iar compania are un grup de sprijin pentru cei peste 40 de ani, care sunt numiţi „cei cu păr cărunt”. Google încercă să promoveze în compania lor „diversitatea de vârstă” şi să încurajeze reuşitele persoanelor trecute de prima tinereţe.

Specialiştii se tem că îşi vor pierde locurile de muncă în favoarea începătorilor care sunt mai ieftini

Sunt specialiştii de 28 de ani care se tem că îşi vor pierde locul de muncă în favoare celor care fac practică la firmă, pentru că sunt mai ieftini şi mai „actuali.” Din acest motiv a început să crească cererea de botox în Silicon Valley, în rândul unor ingineri mai în vârstă.

Mai nou, există conceputul de „internship inversat”, când generaţia tânără ia angajaţii mai în vârstă sub aripa lor să-i inveţe cum veniturile companiei pot creşte datorită social media sau de ce nu ar trebui să mai lase mesaje vocale.

Este nevoie de oamenii din generaţia Millennials pentru ca o idee să aibă succes. În mare parte din cauză că atunci când ei cred în ceva, vor investii multe ore ca acea idee să prindă contur. În plus, atmosfera este mult mai plăcută atunci când oamenii din jurul tău nu se cramponează de ideea „Am mai încercat asta şi nu a mers.”

Fiecare generaţie are momentul său de glorie, până când alţii le vor lua locul

Generaţia Baby Boomers a avut şi ea momentul său de glorie, când ei erau cei mai deştepţi din camera. Dar apoi au făcut copii la rândul lor şi şi-au schimbat priorităţiile, nu mai puteau să schimbe atât de des joburi pentru ca aveau nevoie de stabilitate. Timpul alocat muncii nu mai putea fi fară limită, iar ei au început să renunţe la propriile ambiţii de dragul familiei, ai cărei membrii se pot îmbolnăvi sau muri, fară ca ei să poată controla acest lucru.

Viaţa este plină de urcuşuri şi coborâşuri la care trebuie să ne adaptăm. Nu există vreo reţetă magică sau vreun truc pentru a fenta acest lucru. Însă colegii de muncă pot fi un ajutor moral atunci când lucrurile nu sunt tocmai roz în viaţa noastră. Şi atunci o codependenţă între generaţii poate fi un lucru bun. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO