Business Internaţional

Danone, Nestle, Unilever, Kellogg, Coca-Cola şi Mondelez sunt pe lista secretă a companiilor cărora guvernul francez le-a cerut să taie preţurile

Danone, Nestle, Unilever, Kellogg, Coca-Cola şi Mondelez...

Autor: Catalina Apostoiu

27.07.2023, 00:06 175

Danone şi Kellogg se numă­ră printre cele 75 de companii din sectorul bunurilor de larg consum că­rora autorităţile franceze le-au cerut să reducă preţurile, conform unei liste obţinute de Reuters despre care surse spun că guvernul francez o folosesc pentru iniţiativă.

Ministrul francez al finanţelor Bruno Le Maire a anunţat pe 9 iunie că a obţinut un angajament din par­tea unor companii de reducere a pre­ţurilor la sute de produse, sub ame­ninţarea unor sancţiuni financiare dacă acestea nu se vor conforma.

Guvernul francez foloseşte lista respectivă, alcătuită de un grup de research, ca referinţă pentru proiect, potrivit unor surse familiare cu situ­aţia. Ministerul francez al economiei nu a confirmat, dar nici nu a infirmat existenţa listei.

Unilever a declarat pentru Reuters că se numără printre compa­niile in­clu­se în planul guvernului. Presa fran­ceză a identificat recent şi alte com­panii, cum ar fi Coca-Cola, Mon­delez şi Nestle, potrivit esmmagazine.com. Lista include însă şi o gamă largă de producători de alimente cum ar fi grupul francez Avril, cât şi unii dintre cei mai mari producători de băuturi din lume, ca Pernod Ricard.

Iniţiativa guvernului francez, dacă se va dovedi una de succes, ar putea forţa unele dintre companiile care au operat majorări de preţuri de 10% sau mai mult în ultimele luni să redeschidă negocieri legate de pre­ţuri cu retailerii, punând presiune pe marjele de profit ale acestora.

Nestle şi Danone se numără prin­tre firmele ale căror preţuri au cres­cut în Franţa cu peste 10% în a­cest an, giganţii din sectorul alimen­tar putând intra astfel sub presiunea guvernului francez de a renegocia cu retailerii francezi, scrie Reuters.

Grupul de lobby din industria ali­mentară ANIA a stabilit următoa­rele condiţii pentru ca firmele să fie de acord cu reducerile de preţuri: ca acestea să fi majorat preţurile cu peste 10% în timpul ultimei runde de negocieri şi să fi înregistrat o scădere a costurilor inputurilor de peste 20% din martie. Nu este clar câte com­panii au întrunit aceste criterii sau care dintre acestea.

Preţurile din Franţa ale produselor fabricate de Nestle şi Danone au înregistrat creşteri semnificativ peste 10% de la începutul anului faţă de anul trecut, relevă datele NielsenIQ analizate pentru Reuters de Bernstein.

Consumatorii francezi au plătit cu peste 20% mai mult pentru produsele Nestle în fiecare lună din ianuarie faţă de anul trecut, relevă datele citate.

În mod similar, produsele Danone s-au scumpit cu între 11,2% şi 16,7% faţă de anul trecut în primele şase luni ale acestui an.

Gigantul francez Danone a înregistrat un profit net în creştere pe primul semestru al acestui an, acesta arătându-se optimist că va atinge limita superioară a obiectivului de creştere anuală, scrie Le Figaro.

Nestle a consemnat vânzări peste aşteptări pe primul trimestru al anului în urma scumpirilor, iar Unilever s-a bucurat de o creştere peste estimări a vânzărilor în trimestrul doi după ce a majorat preţurile pentru a compensa costurile mai mari, potrivit Reuters.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO