Business Internaţional

Daimler, producătorul autovehiculelor Mercedes-Benz, a pierdut 2 mld. de euro în al doilea trimestru, însă estimează că vânzările vor începe să îşi revină la normal în următoarele luni

Daimler, producătorul autovehiculelor Mercedes-Benz, a...

Autor: Eduard Ivanovici

23.07.2020, 14:17 191

Daimler, producătorul autovehiculelor Mercedes-Benz, a pierdut 1,91 miliarde de euro în al doilea trimestru pe măsură ce vânzările companiei au scăzut cu aproape o treime din cauza crizei generate de COVID-19, scrie Associated Press.

CEO-ul Ola Kallenius a declarat joi că a întreprins eforturi constante de menţinere a rezervelor de cash în această perioadă, adăugând că se aşteaptă ca vânzările să ofere „primul semn de recuperare” în viitorul apropiat. De asemenea, costurile vor continua să fie reduse în condiţiile în care vânzările pierdute în ultimele luni nu vor fi recuperate până la sfârşitul anului chiar dacă economia se va reîntoarce la un „anumit nivel de normalitate”.

Daimler, cu sediul în Stuttgart, a suspendat producţia în martie, aprilie şi mai pe măsură ce măsurile impuse de pandemie au încetinit activităţile economice de pe întreg teritoriul planetei. Vânzările de maşini au scăzut cu 34% până la 542.000 faţă de 822.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Compania se confruntă cu o serie de provocări în condiţiile în care trebuie să reducă emisiile de carbon şi, în consecinţă, să îşi îndrepte atenţia asupra producţiei de vehicule electrice.

La începutul anului, Daimler a raportat o scădere de 64% a profitului net în 2019, cea mai mare scădere din ultimul deceniu, în ciuda vânzărilor record ale Mercedes-Benz.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO