Business Internaţional

Cu bicicleta la muncă devine o strategie naţională în tot mai multe ţări

Cu bicicleta la muncă devine o strategie naţională în...

Autor: Catalina Apostoiu

27.02.2023, 00:06 478

Guvernul Spaniei vrea să pro­moveze o schemă de încurajare a folosirii bicicletei pentru deplasarea către locul de muncă şi analizează acordarea de diverse stimulente pentru cei care fac acest lucru, relatează The Local.

Aşa-numita schemă ‘En bici al trabajo’ face parte din „Strategia de stat pentru biciclete“ a guvernului ţării, care are drept obiectiv promo­varea şi încurajarea folosirii biciclete­lor ca mijloace de transport, cu bene­ficii atât pentru mediu, cât şi pentru sănătatea oamenilor.

Printre posibilităţile de încuraja­re a schemei, guvernul analizează ideea ca firmele să-şi plătească anga­jaţii care se deplasează cu bicicleta la muncă, un plan care a fost deja pus în aplicare în unele ţări europene.

„Bicicleta nu este doar un alt mij­loc de transport. Utilizarea acesteia produce valoare pentru societate, nu numai din punct de vedere al mobi­lităţii, ci şi al sănătăţii, mediului, etc. Aceasta produce beneficii pentru cei care o folosesc, cât şi pentru ceilalţi, prin eliberarea de spaţiu şi diminua­rea poluării“, se arată într-o declara­ţie recentă a guvernului spaniol.

Acesta vrea să determine com­pa­niile să lanseze iniţiative care încu­rajează utilizarea bicicletelor pentru deplasarea către locul de muncă. În acest sens, analizează modificarea re­glementărilor fiscale pentru ca firme­le să poată lua în considerare plăţi suplimentare către cei care vin la muncă cu bicicleta.

Unele companii spaniole chiar au lansat de fapt iniţiative de promo­va­re a deplasării cu bicicleta la muncă.

Şi Belgia a anunţat în acest an că angajaţii vor primi o indemnizaţie pentru a merge cu bicicleta la muncă, potrivit Brussels Times.

De la 1 mai, angajaţii vor primi 27 de eurocenţi pentru fiecare km pe care-l fac cu bicicleta până la serviciu. Beneficiul este acordat tuturor anga­jaţilor care lucrează în companii pri­vate din Belgia.

Ţări ca Franţa şi Olanda au deja scheme similare în vigoare. În Franţa, angajaţii pot câştiga până la 800 de euro în plus pe an dacă merg cu bicicleta la muncă, iar în Olanda până la 1.500 de euro.

În Marea Britanie, schema Cycle to Work permite angajaţilor să ob­ţi­nă biciclete şi echipament la preţuri reduse prin intermediul angajato­rului. Acesta cumpără bicicleta şi o închiri­ază angajatului pe o perioadă deter­mi­nată. Plăţile lunare sunt de­du­se din câştigurile brute. Există de asemenea o indemnizaţie pentru cei care-şi folo­sesc biciclete în scop de afaceri.

Chiar şi Luxemburgul oferă un stimulent fiscal de aproximativ 340 do­lari pentru achiziţia unei biciclete pentru naveta către muncă.

În Italia, Bari a fost primul oraş italian care-şi plăteşte cetăţenii să meargă cu bicicleta la serviciu. Oraşul a stabilit o limită de 25 de euro pe lună şi se pot câştiga până la 0,20 euro pe km, scrie The Local.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO