Business Internaţional

CSFB: "Nu scoateti bani, adio petreceri!"

06.04.2001, 00:00 12



Credit Suisse First Boston (CSFB) intentioneaza sa reduca cheltuielile pentru dineuri, un ultim efort al bancii americane de investitii de a-si reduce costurile, dupa recentele esecuri in domeniul fuziunilor si ofertelor publice initiale, relateaza agentiile internationale de presa.

"Avand in vedere conditiile actuale de pe piata, incercati sa reduceti costul dineurilor sub 10.000 de dolari, mai ales in situatiile in care nici o calatorie nu este implicata", au declarat liderii diviziei de investitii ai CSFB, Tony James si Chuck Ward, intr-un memo adresat angajatilor firmei.

Vor fi interzise, de asemenea, celebrarile mai elaborate si implicit mai scumpe, care urmeaza dupa incheierea unor tranzactii cu clientii bancii. aefii CSFB au adaugat ca atat Goldman Sachs Corp, cat si Salomon Smith Barney Inc., au limitat aceste petreceri, insa purtatorii de cuvant ai celor doua banci au refuzat sa comenteze aceste declaratii.

CSFB, care a administrat cele mai multe oferte publice initiale anul trecut, nu a reusit sa finalizeze nici o astfel de tranzactie in acest an.

Divizia concernului Credit Suisse Group AG a anuntat anterior ca intentioneaza sa concedieze aproximativ 8% din angajatii implicati in activitatile de investitii, iar noile diminuari ale costurilor incearca sa limiteze pierderile pentru a nu mai fi necesare alte reduceri de personal.

Prabusirea pietelor de capital, in special a celor din Statele Unite, a determinat importante reduceri de cheltuieli in cadrul firmelor de servicii financiare. Cea mai accentuata serie de concedieri in industria financiara, incepand din 1998, se accelereaza pe zi ce trece.

In aceasta saptamana, Ctigroup, cel mai important consortiu financiar pa plan mondial, a anuntat ca va elimina cateva sute de angajati.

Bear Sterns Cos. a concediat deja 400 de salariati, Charles Schwab Corp. este in plin proces de restructurare, care se va finaliza cu alte 3.400 de someri, in timp ce Morgan Stanley Dean Witter & Co. va anunta in curand numarul persoanelor ce vor fi nevoite sa-si caute un alt loc de munca.

Desi numarul de tranzactii a fost foarte mic in acest an, iar valoarea acestora este mica, Ward si James le-au spus angajatilor sa pastreze costul trofeelor care simbolizeaza incheierea unei afaceri, asa-numitele "lucite", sub 2.500 de dolari.

Planurile CSFB par ridicole pentru realizatorii acestor trofee. "Aceste cheltuieli rareori sunt eliminate. De obicei sunt trecute la costuri intamplatoare si sunt facturate clientilor", a declarat Edward Strauss, presedintele Arrow Advertising.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO