Business Internaţional

Colgate-Palmolive anunta noul plan de restructurare

09.12.2004, 00:00 44



Grupul Colgate-Palmolive va reduce aproximativ 4.400 de locuri de munca, ceea ce reprezinta 12% din forta de munca a companiei, si aproape o treime din cele 78 de fabrici ale sale, pentru a face fata competitiei puternice din partea companiei Procter & Gamble, scrie Financial Times.



Grupul de produse de consum a declarat ca planul de restructurare de patru ani are ca obiective cresterea volumului de publicitate si a ritmului de dezvoltare a produselor si vizeaza majorarea profitului operational. In urma acestui anunt, actiunile companiei la bursa din New York au crescut cu peste 7 procente, pana la 37 de euro.



Anuntul celor de la Colgate-Palmolive vine in urma unei reduceri de 10,9% a castigurilor pentru trimestrul trei, prima scadere a profitului trimestrial din ultimii opt ani, si subliniaza lupta intensa pentru mentinerea cotei de piata. Colgate este cel mai mare vanzator de pasta de dinti din lume, inaintea grupului P&G.



In luna septembrie, compania a lansat primul avertisment cu privire la scaderea profitului din ultimii zece ani, deoarece cheltuielile ridicate cu marketingul au depasit cresterea cotei de piata si a volumului de vanzari. In acelasi timp, reducerile de costuri nu au reusit sa compenseze majorarea pretului materiilor prime.



Reprezentantii Colgate au declarat ca implementarea planului de restructurare va necesita cheltuieli de 400 pana la 450 de milioane de euro in urmatorii patru ani, cheltuielile prevazute pentru trimestrul patru al acestui an fiind de 34 de milioane de euro. Rezultatul acestui program va fi economisirea a aproximativ 200 de milioane de euro anual, dupa finalizarea sa.



Grupul Colgate, care mai cuprinde marca de sapun Palmolive si gelul de inalbire a dintilor Simply White, are de infruntat o concurenta puternica din partea rivalilor, printre care P&G, fiind nevoit sa majoreze cheltuielile de marketing pentru a mentine cresterea vanzarilor. Colgate nu intentioneaza sa realizeze achizitii sau sa intre pe noi segmente de piata, ci doreste sa-si concentreze resursele catre piete cu potential ridicat, cum sunt Rusia, China. Grupul mai doreste sa-si consolideze pozitia pe pietele mature, cu o crestere mai redusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO