Business Internaţional

Când realitatea este mai spectaculoasă ca filmul. Cum a reuşit un tânăr sărac să se îmbogăţească datorită unui site şi acum se luptă cu giganţi precum Zara şi H&M

Când realitatea este mai spectaculoasă ca filmul. Cum a...

Autor: Business Magazin

31.12.2023, 19:54 2226

H&M şi Zara au fost în ultimele două decenii trendsetterii din fast fashion, iar până acum ceva timp, nu exista o altă companie care să ofere haine casual la preţuri accesibile. Între timp a venit din spate un chinez, Chris Xu, care prin digital marketing şi e-commerce a dat lovitura cu Shein, care a ajuns cel mai mare retailer de modă din lume.

În penultima rundă de finanţare, Shein a fost evaluat la aproape 100 de miliarde de dolari, aproape de evaluarea bursieră a Zara.

Este adevărat că la ultima evaluare, valoarea Shein a scăzut la 66,6 mld. dolari, în timp ce evaluarea Zara a urcat la aproape 120 de miliarde de dolari.

Conform WSJ, Shein a avut în 2022 venituri de 22 de miliarde de dolari, cu un profit de 800 mil. dolari.

Chris Xu s-a născut într-o familie de fermieri săraci din provincia Shandong din China. În presa chineză este descris ca fiind un fost student sărac şi mediocru care a trebuit să muncească pentru a se întreţine în liceu şi la facultate. Acum, cu o avere netă de aproape 23 miliarde de dolari, Chris Xu, 39 de ani, nu este nevoit sa mai ridice un deget vreodată.

SheInside a pornit de la rochii de mireasă

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO