H&M şi Zara au fost în ultimele două decenii trendsetterii din fast fashion, iar până acum ceva timp, nu exista o altă companie care să ofere haine casual la preţuri accesibile. Între timp a venit din spate un chinez, Chris Xu, care prin digital marketing şi e-commerce a dat lovitura cu Shein, care a ajuns cel mai mare retailer de modă din lume.
În penultima rundă de finanţare, Shein a fost evaluat la aproape 100 de miliarde de dolari, aproape de evaluarea bursieră a Zara.
Este adevărat că la ultima evaluare, valoarea Shein a scăzut la 66,6 mld. dolari, în timp ce evaluarea Zara a urcat la aproape 120 de miliarde de dolari.
Conform WSJ, Shein a avut în 2022 venituri de 22 de miliarde de dolari, cu un profit de 800 mil. dolari.
Chris Xu s-a născut într-o familie de fermieri săraci din provincia Shandong din China. În presa chineză este descris ca fiind un fost student sărac şi mediocru care a trebuit să muncească pentru a se întreţine în liceu şi la facultate. Acum, cu o avere netă de aproape 23 miliarde de dolari, Chris Xu, 39 de ani, nu este nevoit sa mai ridice un deget vreodată.
SheInside a pornit de la rochii de mireasă