Business Internaţional

Business Magazin. O escală de o zi în Singapore, Elveţia Estului

Autor: Andra Stroe

03.03.2024, 20:01 560

O zi şi o noapte. Atât am stat în Singapore, o ţară ce mi-a amintit cumva, prin răceala şi perfecţiunea sa, de Elveţia, dar fără peisajele impresionante cu care vine la pachet cea din urmă. Şi, cu toate că am mers cu aşteptări mari, nu ţin să mă întorc prea curând. După două săptămâni în Thailanda, în care primeşti un zâmbet larg la fiecare pas, răceala singaporezilor, simetria prea perfectă a străzilor, şirul lung de reguli, unele absurde, şi aerul complet inert ce învăluie totul după miezul nopţii m-au convins că Singapore rămâne o ţară de bifat, nu neapărat de explorat. Pentru explorat, rămân toate celelalte state din jurul său. Dar să dăm Cezarului Ce-i al Cezarului. Singapore este, în nucleul său, Spectaculoasă pentru privitori.

Singapore se afla de mult timp pe lista de ţări extraeuropene în care îmi doream să ajung, însă anul acesta am ajuns să vizitez micul stat mai mult de nevoie decât de voie. Şi asta pentru că în Thailanda, destinaţia principală a călătoriei în care am plecat la final de 2023, pentru România vizele on arrival se emit pentru o durată de numai 15 zile, aşa că după două săptămâni de explorat Ţara Zâmbetelor, a trebuit să plec, timp de o zi, pe alte meleaguri, şi să aplic pentru o nouă viză la a doua intrare. Iar Singapore a fost cea mai la îndemână alegere.

Pentru că nu apucasem să planific în avans această scurtă escală de o zi şi o noapte, iar orele de zbor din Bangkok către Singapore nu se potriveau cu nevoile noastre, am decis să aterizăm la graniţa cu Singapore, pe aeroportul malaezian Johor Bahru, iar de acolo să străbatem graniţa cu trenul, într-o călătorie de circa 20 de minute, până în Woodlands Checkpoint. După controale riguroase am intrat şi am aşteptat un autobuz care să ne ducă către Little India, cartierul în care rezervaserăm noaptea de cazare şi unde am ajuns spre ora prânzului, pentru o scurtă oprire, înainte de a începe să explorăm oraşul la pas. Chiar dacă atunci când planifici o vizită în Singapore futuristicul Marina Bay Sands şi celebrii copaci artificiali din Gardens by the Bay sunt primele atracţii care îţi vin în minte, lista poate fi completată cu experienţe din cele mai diverse. Iată zece lucruri pe care le poţi experimenta sau vizita în Singapore:

1. Little India

Cartierul Little India se regăseşte şi el pe mai toate listele de obiective turistice, ca „must see”. Motivul? Pata de culoare pe care o aduce, la propriu şi la figurat, ţării. Ca o excepţie de la regula celorlalte zone aproape austere pe care le vei întâlni în Singapore, de la străzi perfect conturate, cu copaci perfect aliniaţi şi clădiri perfect proiectate, Little India reprezintă un mic haos în ordinea singaporeză. Cu pieţe mirosind a peşte şi condimente exotice, cu mizeria de rigoare, cu case vechi, colorate, proiectate în stil colonial, cu magazine de aur, de suveniruri şi branduri fake, şi femei zbârcite îmbrăcate în tradiţionalele sariuri. Little India e uşor de explorat, căci există şi linie directă de metrou de la Marina Bay, aşa că o vizită aici nu va necesita nici mult timp, nici costuri mari.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels