Business Internaţional

Business Magazin. Care sunt influencerii de pe Wall Street şi cum a ajuns Haley Sacks, un asistent de televiziune, o vedetă pop financiară

Business Magazin. Care sunt influencerii de pe Wall...

Autor: Bogdan Cojocaru

10.10.2021, 14:45 395

La început, nimeni nu putea explica afacerile Betterment, un roboconsilier adresat investitorilor începători, care creşteau în forţă. Doar într-o singură zi au fost aproximativ 10.000 de înscrieri, scrie Bloomberg. Apoi a venit răspunsul.

Un TikToker în vârstă de 25 de ani din Tennessee a postat videoclipuri care descriu cum să te pensionezi milionar folosind platforma. Numele său este Austin Hankwitz, iar tânărul a reuşit să creeze una dintre cele mai tari noi meserii: „influencer” cu normă întreagă. „Ne tot întrebam de unde venea această activitate sporită?” spune directorul de comunicare al Betterment, Arielle Sobel, despre creşterea bruscă a cererilor clienţilor. „Nu era sponsorizat de noi, aşa că nu aveam niciun indiciu”.

Păi să nu apeşi pe butonul de like, domnule Wall Street? Adolescenţii şi tinerii de 20 de ani care conduc conversaţiile online – despre cum să-ţi fie mai uşor în viaţă, despre produse de înfrumuseţare, blockbusteruri de la Hollywood şi aşa mai departe – îşi deschid drum către finanţe. Influenceri precum Hankwitz pot traduce concepte precum investiţia pasivă sau colectarea impozitelor în videoclipuri digerabile de pe reţelele sociale folosind poveşti amuzante, muzică şi subtitrări colorate, făcând produsele de investiţii accesibile minţilor milenialilor şi generaţiei Z. Pentru industria financiară, parteneriatul cu aceşti influenceri poate fi un lucru logic: nu a existat niciodată un acces mai rapid şi mai direct la această parte a populaţiei, în special într-un moment în care investiţiile de retail cresc cu viteză.

Pandemia i-a lăsat pe unii oameni cu bani şi timp de consumat, ceea ce a făcut să crească numărul de ore petrecute pe aplicaţiile financiare cu 90% în SUA, comparativ cu anul precedent, în timp ce descărcările de astfel de aplicaţii au crescut cu 20%, potrivit datelor companiei de analiză App Annie. Participarea la Bursă prin intermediul telefoanelor mobile a explodat, de asemenea, orele petrecute pe aplicaţii de tranzacţionare şi investiţii urcând cu 135%. Odată ce Betterment a văzut impulsul pe care-l putea obţine prin postările lui Hankwitz, l-a angajat rapid pentru a-şi conecta serviciile la public prin intermediul reţelelor sociale. Wealthfront, un alt roboconsilier, a intrat în parteneriat cu aproximativ 15 influenceri, inclusiv cu Haley Sacks – vedetă cunoscută pe Instagram drept doamna Dow Jones – spune Kate Wauck, ofiţerul de comunicare al firmei. „Sincer vorbind, ei sunt mai buni în a ne spune povestea decât noi”, a explicat ea.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO