♦ Shopoteque este o platformă care îşi propune să ajute antreprenorii să îşi lanseze magazine online ♦ Platforma a fost lansată recent ♦ „Avem 8 magazine online cu care începem acest drum“ ♦ „Ne propunem să avem circa 200 de magazine online deschise până la finalul anului viitor.“
Piaţa naţională de e-commerce – care a început să cunoască creşteri substanţiale odată cu pandemia care aproape a îngheţat comerţul tradiţional în 2020 – este în continuă dezvoltare, iar până în 2026 se estimează că o să înregistreze o creştere de 50%, a spus Raluca Messai, fondatoarea Shopoteque, platformă ce îşi propune să ajute businessurile din orice domeniu să îşi deschidă un site de e-commerce.
„Cererea a crescut mult în pandemie, urmată de o mică scădere în 2021 şi 2022. Din datele pe care le avem, am observat o creştere de 7% a pieţei naţionale de e-commerce în 2022, iar pentru finalul lui 2023 se estimează o creştere de 10%. De asemenea, estimările arată o creştere de 50% până în 2026 a pieţei de e-commerce locale. Deci piaţa de e-commerce din România are mare potenţial de creştere, având în vedere că suntem cu mult în urma ţărilor nordice unde, spre exemplu, sunt foarte mulţi consumatori – aproximativ 80% dintre ei comandă online“, a explicat în cadrul emisiunii de business ZF Live Raluca Messai.
Adriana Ancuţă, community manager la idEA, organizaţie care îşi propune să ghideze antreprenorii în dezvoltarea propriilor businessuri, consideră că piaţa de e-commerce are şansa să evolueze şi în ceea ce priveşte diversitatea de produse care se pot găsi în mediul online.