♦ „30% din plăţile online înregistrate la nivelul pieţei naţionale au loc în urma unei achiziţii de pe site-uri din afara ţării. Acesta este un semnal pentru comercianţii din România că ar trebui să diversifice gama de produse, astfel încât respectivele achiziţii şi plăţi online să se întâmple aici, nu în afara ţării.“
Plăţile digitale au crescut cu circa 25% pe parcursul anului trecut, piaţa de profil ajungând la o valoare de aproximativ 7,65 de milioane de dolari, a spus Elena Gheorghe, country manager, PayU România, care consideră că prin educarea consumatorilor această creştere poate fi susţinută în continuare.
„Pe partea de volume, noi am avut o creştere de 25% care este în linie cu piaţa de plăţi digitale pentru e-commerce. În prezent, piaţa valorează circa 7,65 mil. dolari, iar estimările arată o creştere de aproximativ 22% a plăţilor online pentru anul în curs. Sunt mulţi oameni la noi în ţară care îşi doresc să facă tranzacţii online, dar nu înţeleg prea bine cum funcţionează şi cred că ar trebui să insistăm pe partea de educare. Cred că guvernul ar trebui să ofere programe de educaţie din perspectivă digitală. Ştiu că se fac eforturi, dar cred că trebuie mult mai mulţi oameni implicaţi pentru a recupera decalajul“, a spus Elena Gheorghe în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2023.