Business Hi-Tech

„Youtube-ul românesc“ devine integrator de conţinut şi ţinteşte expansiunea internaţională

„Youtube-ul românesc“ devine integrator de conţinut...

Autor: Adrian Seceleanu

14.07.2013, 10:10 1121

Trilulilu, un site local de partajare video lansat în 2007, supranumit Youtube-ul românesc, care este în prezent una dintre cele mai vizitate pagini web locale - a lansat un proces de transformare care are drept scop repoziţionarea portalului într-un agre­gator al conţinutului de pe reţelele sociale care consumă atenţia şi timpul utili­za­torilor, de la Facebook până la Twitter, Zonga sau Youtube.

„Am simţit că se schimbă tot în jurul nostru şi că trebuie să ne adaptăm. De când ne-am lansat au apărut Facebook, Twitter, Instagram, dar şi iPhone, iPad …“, a explicat pentru ZF Sergiu Biriş, fondator şi director general al companiei. „Dacă rămâneam la stadiul unui produs care le permite utili­za­torilor să încarce conţinut şi să îl partajeze cu prietenii nu simţeam că puteam să creştem.“

Controlată în prezent de omul de afaceri francez Alexis Bonte, după mai multe tranzacţii care au avut loc în ultimii ani şi prin care Biriş a cedat din acţiuni, Trilulilu are lunar circa 1,7 milioane de vizitatori unici - faţă de circa 3 milioane cât au cele mai vizitate pagini web măsurate de SATI (BRAT) şi a avut în 2011 venituri de peste 420.000 de euro.

De la o interfaţă asemănătoare cu cea a Youtube - cum este în prezent - şi care este dominată de clipuri video, Trilulilu va deveni un agregator de conţinut din reţelele sociale care consumă acum timpul ro­mâ­nilor, de la Facebook până la rivalul Youtube. De ce ar urmări cineva astfel ce se întâmplă pe Facebook şi Youtube? „Faţă de fluxul de ştiri din Facebook noi aducem doar conţinutul multimedia, doar ce înseamnă poze şi clipuri video, nu preluăm şi actualizările de status. Pe Facebook nu poţi filtra conţinutul astfel încât să vezi doar toate clipurile video postate de prieteni, indiferent unde ar fi ele“, explică Biriş.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.07.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO