Business Hi-Tech

Yahoo si America Online adauga noi arme in lupta cu spam-ul

13.08.2004, 00:00 19

Cel mai mare furnizor de servicii de e-mail gratuit de pe Internet, Yahoo, si divizia online a concernului Time Warner, America Online, au anuntat ca vor incepe sa foloseasca noi tehnologii pentru a combate mesajele electronice nesolicitate cu caracter comercial (spam).
Pana la sfarsitul anului, Yahoo va implementa in serviciul e-mail tehnologia de autentificare DomainKeys, pentru marcarea tuturor mesajelor care ies din serverele companiei. Incepand chiar din septembrie, AOL va incepe sa verifice sursa mesajelor e-mail, folosind o componenta a structurii de autentificare a softului Microsoft Sender ID. Aceste decizii fac parte dintr-o strategie industriala globala de eliminare a spam-ului.
Prin implementarea acestor tehnologii, furnizorii de servicii Internet si providerii de servicii e-mail isi vor dezvolta capacitatea de a verifica sursa mesajelor e-mail, pentru a identifica ami usor persoanele care trimit astfel de mesaje, devenite ilegale. AOL va scana posta electronica folosind tehnologia Sender Policy Framework (SPF), a precizat un oficial al companiei. SPF este o componenta a softului standard Sender ID, sustinut de Microsoft, care poate verifica sursa din care provine un mesaj e-mail. Sender ID combina doua dintre standardele anterioare: banalul "Caller ID" inventat de Microsoft, care exista in toate telefoanele mobile, si noulSPF, creat de Meng Weng Wong. Rezultatul combinatiei a fost trimis spre testare si aprobare in iunie la institutiile care supervizeaza activitatile Internet din Statele Unite. Daca va fi aprobat, Sender ID va opri actititatea glumetilor expeditori care se ascund in spatele unor adrese false.
AOL testeaza softul SPF din ianuarie. Acesta transforma adresele numerice IP in nume de domenii Internet, iar compania lucreaza la o lista completa de domenii pentru a putea fi mai apoi identificate. Astfel, compania va putea spune cu siguranta daca un e-mail este legitim sau nu. Mesajele care nu trec de testul autentificarii nu vor fi respinse, dar vor fi filtrate si separate de cele legitime. Totusi, AOL nu a utilizat inca acest sistem pentru a scana mesajele e-mail care sosesc la servere.
"Tehnologia Yahoo DomainKeys executa o marcare specifica fiecarui mesaj pentru toate e-mail-urilor care pleaca din serverele companiei. Cand unul din servere primeste un astfel de mesaj marcat, el aplica o metoda de criptare pentru a trimite numele domeniului si continutul mesajului pentru a verifica sursa e-mail-ului", a declarat un oficial al Yahoo. Mutarile facute de Microsoft, AOL si Yahoo sunt semne clare ca furnizorii de servicii Internet sI e-mail trateaza problema spam-ului din ce in ce mai serios. "Lumea e-mail-ului are de suferit foarte mult. Are probleme care trebuie rezolvate urgent", spune Greg Olson, cofondator si membru al consiliului de administratie al companiei de tehnologie e-mail Sendmail.
claudiu.andone@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO