Facebook a ajuns la o dimensiune atât de ridicată a bazei de utilizatori şi la o marjă atât de mare a profitului, încât dacă reţelei sociale i-ar creşte peste noapte costurile cu 70% tot ar avea cea mai mare marjă dintre cei mai mari jucători din industria hi-tech americană, scrie cotidianul american Wall Street Journal.
„Facebook nu este doar una dintre cele mai mai profitabile companii hi-tech dintre cei mai mari jucători listaţi la bursă, ci este cea mai profitabilă, cu o marjă operaţională de 50% în 2017. Chiar şi dacă nivelul costurilor companiei ar creşte cu 70% în acest an, iar veniturile cu doar 30%, Facebook tot ar avea o marjă a profitului operaţional de 35%, mai mare decât cea a oricărui gigant hi-tech din SUA“, notează publicaţia.
Facebook are o bază de utilizatori atât de mare, un profit atât de bun şi o competiţie atât de fragilă, încât dosarul Cambridge Analytica - care a arătat cât de multe date colectează platforma despre utilizatorii săi şi cât de uşor pot fi ele extrase de către jucători externi - nu va face compania să-şi piardă prea curând poziţia pe care o deţine la nivel global în ciuda proporţiei luate de scandal. Chiar şi furia pe care o resimt utilizatorii pe seama Facebook, care a determinat lansarea unei campanii de renunţare la conturile de pe platformă sub sloganul #deletefacebook (#ştergefacebook), are puţine şanse să aibă cu adevărat un impact real asupra businessului. „Facebook va simţi o durere, dar pentru ca lucrurile să se schimbe este nevoie de o masă mult mai mare de utilizatori“, notează WSJ.
Din cauza scandalului cu firma de consultanţă Cambridge Analytica, care este acuzată de autorităţile din SUA şi Marea Britanie că a folosit datele personale a peste 50 milioane de utilizatori ai Facebook, acţiunile reţelei de socializare au scăzut cu circa 14% într-o săptămână, ajungând la cel mai mic nivel de la listarea companiei pe bursă în 2012.