Business Hi-Tech

Vremuri grele pentru operatorii de cablu?

29.07.2003, 00:00 11

Tot mai multi americani prefera sa plateasca pentru serviciile de acces rapid la Internet oferite de operatorii de telefonie fixa, in detrimentul ofertelor facute de companiile de cablu, conform publicatii online ZDnet.com.
Acest lucru este demonstrat de cifrele anuntate recent de companiile din domeniu. Time Warner Cable a anuntat ca pe ultimele trei luni 170.000 de oameni s-au abonat la servicii broadband (sub asteptarile analistilor), in timp ce operatorul de telefonie SBC Communications a atras catre serviciile DSL (digital subscriber line - acces la Internet de mare viteza pe liniile clasice de telefon, de cupru) peste 300.000 de noi clienti in aceeasi perioada.
Analistii spun ca este vorba de o premiera in domeniu, dat fiind faptul ca pana acum utilizatorii de Internet de mare viteza preferau sa utilizeze serviciile de cablu, din cauza stabilitatii sistemului si a costurilor relativ mai mici decat ofertele companiilor de telefonie. Se pare insa ca anul acesta situatia s-a schimbat. "Cifrele sunt foarte mari si nu inseamna decat un lucru: vesti proaste pentru companiile de cablu", a apreciat un analist al Kim&Co. Cu toate acestea, o analiza serioasa privind industria nu poate fi facuta fara rezultatele celorlalte companii din domeniu, scrie ZDnet.com. Gigantii cablului precum Comcast sau Cox, dar si operatorii de telefonie, precum Verizon, urmeaza sa isi prezinte rapoartele trimestriale in saptamanile viitoare.
La succesul serviciilor DSL a contribuit publicitatea agresiva, sustin analistii, insa principalul factor a fost reducerea preturilor. Acum, la SBC, Verizon sau BellSouth, abonamentul de acces la Internet de mare viteza nu costa mai mult de 30 de dolari pe luna, suma comparabila cu abonamentul la cablu.
Cert este ca marii operatori de telefonie nu au de castigat foarte mult reducand preturile, insa pentru ei a devenit importanta pastrarea fiecarui client in conditiile in care companiile de cablu ofera acum si telefonie si televiziune si Internet de mare viteza. In fapt, cresterea numarului de clienti pentru serviciile DSL a fost singurul punct pozitiv din raportul SBC Communications, care a recunoscut ca ii scad incasarile, profitul si pierde tot mai multi clienti. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO