Business Hi-Tech

Veniturile Orange România au scăzut cu 1,6% în trimestrul IV, la 239 de milioane de euro

Jean-François Fallacher, CEO al Orange România: Programele ample de investiţii în extinderea şi modernizarea reţelelor 2G şi 3G, în soluţii de îmbunătăţire a experienţei clienţilor noştri şi în reţeaua de distribuţie s-au dovedit eficiente

Autor: Adrian Seceleanu

23.02.2012, 00:05 365

Veniturile Orange România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telecom, au scăzut anul trecut cu 3,6%, la 937 de milioane de euro, iar numărul clien­ţilor a urcat cu 78.000 în trimestrul al patrulea, la 10,262 milioane, potrivit datelor comunicate de companie.

Baza de clienţi a Orange România a scăzut cu aproape 2% pe ansamblul anului trecut, de la 10,464 milioane la sfârşitul lui 2010, reiese din raportul transmis de grupul France Telecom. Compania nu oferă date despre raportul dintre abonaţi şi utilizatorii de servicii prepay.

"Aceste rezultate bune confirmă poziţia de lider pe piaţa telecomunicaţiilor mobile din România (…) . Programele ample de investiţii în extinderea şi modernizarea reţelelor 2G şi 3G, în soluţii de îmbunătăţire a experienţei clienţilor noştri şi în reţeaua de distribuţie s-au dovedit eficiente. Vom continua aceste programe şi anul acesta", a declarat directorul general al Orange România Jean-François Fallacher.

Declinul veniturilor Orange a încetinit astfel anul trecut de la 7,8% în 2010 şi 20% în 2009. Oficialii Orange România au declarat că veniturile "corespund în totalitate aşteptărilor companiei".

În trimestrul al patrulea, veniturile Orange România au scăzut cu 1,6% faţă de rezultatul înregistrat în perioada similară a anului anterior, de la 243 milioane euro la 239 milioane euro. În 2008, anul cel mai bun al Orange în România din punctul de vedere al veniturilor, încasările din trimestrul patru au fost cu aproape 100 de milioane de euro mai mari. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82 de euro, în stagnare de trei trimestre după o lungă perioadă de scădere continuă.

Vânzările de smartphone-uri ale com­paniei au depăşit în 2011 ca valoare vânzările cumulate din anii precedenţi, cu o creştere în volum de 63% faţă de 2010, potrivit Orange. Numărul de clienţi pentru serviciile de date a avansat de la 3,155 milioane în decembrie 2010 la 3,433 milioane în decembrie 2011.

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a încheiat anul calendaristic 2011 cu venituri din servicii de 670 de milioane de lire sterline (circa 800 de milioane de euro), în scădere cu aproximativ 3,6% faţă de anul precedent, potrivit datelor din raportul financiar al grupului britanic.

Grupul Vodafone nu publică veniturile totale pentru subsidiara din România, care sunt mai mari pentru că includ şi încasările din vânzarea de echipamente sau cartele sim, spre exemplu. Numă­rul de clienţi ai operatorului la finele lui 2011 era de 8,327 milioane.

Romtelecom, Cosmote şi UPC îşi vor anunţa joi rezultatele financiare pe anul 2011.

Grupul France Telecom a înregistrat anul trecut la nivel mondial venituri de 45,2 miliarde euro, în scădere uşoară de la 46 miliarde euro în 2010, în timp ce profitul net a coborât de la 4,8 miliarde euro la 3,8 miliarde euro. Numărul clienţilor France Telecom a crescut anul trecut cu 8%, la 226,3 milioane, în principal datorită expansiunii rapide în Africa şi Orientul Mijlociu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO