Business Hi-Tech

Veniturile grupului Telekom România au revenit pe creştere în T2: +0,4% la 242 mil. euro. Profitul operaţional cade însă din nou: -22% la 38 mil. euro

Veniturile grupului Telekom România au revenit pe...

Autor: Adrian Seceleanu

11.08.2016, 08:23 307

Veniturile grupului Telekom România, format din fostele companii Romtelecom şi Cosmote, au fost în al doilea trimestru din 2016 de 242 mil. euro, cu 0,4% mai mari în raport aceeaşi perioadă din anul precedent, şi uşor peste nivelul înregistrat de rivalii de la Orange – liderul pieţei locale de telefonie mobilă (240,5 mil. euro). Profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) a scăzut puternic, cu 22,4%, la 38 mil. euro, conform datelor publicate de grupul german Deutsche Telekom, acţionarul majoritar.

Operaţiunile fixe au generat venituri de 136 mil. euro, în scădere cu 4,2% în timp ce operaţiunile mobile au generat încasări de 106 mil. euro, mai mari cu 7,1% faţă de cele din anul precedent.

Cea mai mare parte a creşterii înregistrate de veniturile diviziei mobile nu a fost însă generată de încasările din serviciile de comunicaţii ci de vânzările de telefoane şi alte echipamente, conform datelor DT. Astfel, veniturile din serviciile de telecomunicaţii ale Telekom Mobile Communications România s-au ridicat în al doilea trimestru din acest an la 81 mil. euro, în creştere cu 2,5% sau 2 mil. euro faţă de anul precedent. În acelaşi timp veniturile din vânzarea de echipamente, telefoane, accesorii au fost de 25 mil. euro în trim. 2, în creştere cu 25% sau 5 mil. euro faţă de anul anterior.

Datele DT arată şi o nouă reducere a bugetului de investiţii – respectiv o scădere de 9% la 30 mil. euro în al doilea trimestru.

La nivelul primului semestru veniturile grupului Telekom România au fost de 476 mil. euro, în scădere cu 1,2% iar rezultatul EBITDA a fost de 76 mil. euro, în scădere cu 26,9%.
Divizia fixă a avut încasări de 263 mil. euro, în scădere cu 6,7% iar cea mobilă de 213 mil. euro, în creştere cu 6,5%.

Segmentul consumer a generat în primul semestru venituri de 305 mil. euro, în scădere cu 2,6% iar cel business de 106 mil. euro, în scădere cu 2,8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO